На Медіа-мобілізації журналісти та священнослужителі «з’ясовували» стосунки
У Києві 16 грудня відбулася Медіа-мобілізація – міжконфесійна зустріч журналістів, які пишуть на релігійну тематику у світських та церковних ЗМІ, із священнослужителями. Участь у заході, який організували Асоціація інтернет-євангелистів, євангельська церква Скіменс, РІСУ, співдружність студентів-християн в партнерстві з компанією Mainstream, взяло близько двісті осіб з усієї України. Востаннє журналісти та представники різних Церков збиралися на форум "Медіа-мобілізація" у листопаді минулого року.
«Ми довго чекали на цю подію, щоби знову зустрітися у такому колі, — звернувся до присутніх римо-католицький священик о. Микола Мишовський. – Ми належимо до різних Церков, маємо відмінні погляди на багато з речей, але нас об’єднує спільне бажання – зробити щось корисне, важливе для своїх спільнот, для Бога».
Останніми роками, як зазначали організатори, релігійна тематика стала дедалі частіше з’являтися у ЗМІ. Однак серед негативних моментів у висвітленні церковних питань журналістам світських видань бракує глибокого розуміння релігійного контексту.
«В той же час представники ЗМІ часто не мають можливості отримати якісної експертної оцінки з боку священнослужителів», – наголосив у своїй промові директор РІСУ Тарас Антошевський.
Про минулі часи згадав у своєму виступі і заступник єпископа Церкви християн віри євангельської Микола Синюк: «Якби не радянська влада, я б теж, можливо, став журналістом. Але я відмовився поступати у комсомол, тому шлях до університету для мене став назавжди закритим».
Тематика доповідей на Медіа-мобілізації була надзвичайно широкою. Від того, як можна заробити гроші в Інтернеті, до теми, чи залишилось у ЗМІ місце для моралі та про «жовті» новини. Перед присутніми, зокрема, виступили такі відомі журналісти і редактори як Вахтанг Кіпіані, Віталій Портніков, Сергій Лещенко та Олексій Шалайский. Згодом вони мали можливість публічно подискутувати на тему взаємовідносин між церковнослужителями і журналістами із представниками трьох Церков – УГКЦ, РКЦ в Україні та ЦВХЄ.
Священнослужителі, як з’ясувала РІСУ, залишилися задоволеними ходом дискусій.
«Ми багато чого відкрили нового для себе. Думаю, і журналісти теж почерпнули щось корисне для себе», – сказав о. Микола Мишовський.
«Нам потрібно вчитися співпрацювати з медіа. Стосується це і єпископів, і священиків, які задіяні у церковні медіа-проекти. Але загалом, Церква і, зокрема УГКЦ, є відкритою для журналістів. Що вони, зрештою, сьогодні самі й підтвердили», - наголосив о. Ігор Яців, керівник Департаменту інформації УГКЦ.
На завершення зустрічі організатори оголосили результати конкурсу з кращої інформаційної підтримки християнських цінностей та сім’ї. Розглянувши кілька проектів, вони визначили переможцем видавництво «Свічадо» за успішну промо-кампанію візиту в Україну о. Ксаверія Кнотца та презентацію його книги «Секс, якого ви не знаєте», у якій йдеться про статеву етику у подружньому житті.