Нардед Новінський подав свою версію інциденту із митрополитом Олександром (Драбинком)
Нардеп від «Опоблоку» Вадим Новінський розповів свою версію інциденту, який трапилася між ним та митрополитом Олександром (Драбинком) у селі Корці Рівненської області після Служби в Свято-Троїцькому жіночому монастирі. За його словами, основна причина конфлікту «у різних поглядах на питання совісті і моралі».
Нардеп від «Опоблоку» Вадим Новінський розповів свою версію інциденту, який трапилася між ним та митрополитом Олександром (Драбинком) у селі Корці Рівненської області після Служби в Свято-Троїцькому жіночому монастирі. За його словами, основна причина конфлікту «у різних поглядах на питання совісті і моралі».
Про це нардеп написав на своїй Фейсбук-сторінці.
«Сьогодні наші ЗМІ широко розповсюдили інформацію про мою сварку з # Драбинко, - зазначає він. - Коротко прокоментую, щоб розставити всі крапки над «і» і не допустити тиражування перекрученої інформації.
«Інцидент» був, якщо так можна назвати розмову на підвищених тонах. І тільки. Небилиці про напад, рукоприкладство, тим більше, за участю моєї охорони - брехня.
Причина «інциденту» одна - у нас з Драбинко докорінно різняться погляди на питання совісті і моралі, у нас різне ставлення до Церкви і духовного життя в Україні.
Ці розбіжності і викликали настільки гаряче "обговорення".
Всім конспірологам можу однозначно заявити, що наша розмова не торкалася автокефалії, помісної Церкви або, не дай Бог, якихось кримінальних справ.
Громадянину Драбинко я б рекомендував поберегти недоноски своєї репутації і не поширювати відверту брехню на мою адресу. Очевидно, лаври авантюриста отця Федора, героя всім відомого твору, не дають Драбинко спокою».
Пояснення Новінського викликало резонанс на ФБ. Багатьох обурило те, що депутат взагалі посмів напасти на духовну особу та що зневажливо називає митрополита "гражданин Драбинко». А от архиєпископ УПЦ КП, коментуючи акаунт Новінського, зауважив, що ображати священнослужителів є давньою московською звичкою і навів конкретний історичний приклад про те, якими епітетами нагороджував російський цар свого архиєрея, коли той йому не вгодив.
«Дехто дивується, як це можливо, щоб набожний депутат словесно ображав свого архиєрея і навіть погрожував йому, - пише владика Євстратій. - Насправді це давня московитська традиція: якщо піп подобається, то йому і кланяються, і ручки цілують, а якщо ні - можуть і матом покрити.
Прикладом тому - цар Олексій Михайлович Романов «Найтихіший», який прилюдно обізвав Патріарха Нікона. Конфлікт їх відомий, а ось початок покладено було саме царської лайкою.
«Перше велике зіткнення царя і Патріарха відбулося в 1656 році, коли цар звинуватив Нікона в тому, що той, всупереч рекомендаціям Антіохійського Патріарха Макарія, освячує воду відповідно до російської традиції, а не грецької. Цар підійшов до Нікона і став по-батьківськи його сварити: "Мужик, невіглас, бл * дин син ..." Коли ж Нікон сказав царю, що не добре так лаяти свого духовного батька, Олексій Михайлович відповів: "Не ти мені духівник , а Макарій Антіохійський ".»
Ось так, на саме Богоявлення цар Патріарха «бл * дин син» називав принародно. З тих пір 360 років минуло, а в традиціях московитских зміни, як бачимо, не настало».
Нагадаємо, конфлікт між Новінським на митрополитом стався 23 червня при численних свідках. Після нападу владика Олександр написав заяву у поліцію.