• Головна
  • Новини
  • «Нове завдання для Церкви – поєднати Єрусалим, Афіни і Рим у новому культурному синтезі», – філософ Джордж Вайґель...

«Нове завдання для Церкви – поєднати Єрусалим, Афіни і Рим у новому культурному синтезі», – філософ Джордж Вайґель

08.07.2013, 13:17
«Нове завдання для Церкви – поєднати Єрусалим, Афіни і Рим у новому культурному синтезі», – філософ Джордж Вайґель - фото 1
На думку Джорджа Вайґеля, західна цивілізація досягла того моменту, коли вичерпує свої останні духовні та культурні ресурси.

Вайгель.jpgНадзвичайні досягнення блаженного Папи Івана Павла ІІ показують, що такого поняття, як «історична неминучість» не існує. Ситуація не мусить бути такою, якою вона є, - криву історії можна зігнути в більш людському напрямку.

Таку думку висловив автор бестселерів про Папу, всесвітньовідомий філософ Джордж Вайґель на міжнародному симпозіумі «Церква у ХХІ столітті: виклики служіння у глобалізованому світі», що відбувся 5 липня в Українському католицькому університеті. Про це повідомляє прес-служба УКУ.

У рамках симпозіуму видавництво університету презентувало переклад нової книги Вайґеля  «Кінець і початок: Папа Іван Павло ІІ – перемога свободи, останні роки та спадщина», яка стала продовженням і доповненням бестселера «Свідок надії». За словами філософа, західний світ пройшов через глибоку антропологічну кризу: «Цю кризу Папа вважав засадничою і підставою усіх жахіть ХХ століття. Революція сумління, яку він започаткував, повалила найбільшу тиранію світу. Цього Кароль Войтила досяг, розмовляючи не про політику, економіку, філософію, а про істину людини».

На думку Джорджа Вайґеля, західна цивілізація досягла того моменту, коли вичерпує свої останні духовні та культурні ресурси: «Те, що ми називаємо "західною цивілізацією" вийшло із плідної взаємодії Єрусалима, Афін і Рима, тобто з біблійної релігії, грецького раціоналізму і людського права. У ХІХ столітті висока західна культура відкинула Єрусалим. Видається, що наступними будуть Афіни».

Відповідно, якщо забрати юдеохристиянське розуміння того, що Бог дав людині фундаментальний розум, то розум починає сумніватися у своїй здатності знати істину. «У кращому випадку є твоя і моя істина, але немає абсолютної, що приводить до падіння верховенство права». Тому філософ окреслює нове завдання для Церкви – знову налагодити зв’язки і поєднати Єрусалим, Афіни і Рим у новому культурному синтезі, що дасть людству нове розуміння свободи.

«Український католицький університет має глобальне значення: те, що тут будується, впливатиме на всю світову культуру та Католицьку Церкву, – підсумував він. – Я вдячний колегам за те, що вони переклали мою праці українською мовою. Сподіваюсь, це допоможе вам у побудові вільного і доброчесного суспільства тут, в Україні».

Спікерами міжнародного симпозіуму також стали: владика Борис (Ґудзяк), ректор УКУ, єпарх Паризької єпархії УГКЦ; Мирослав Маринович, правозахисник, публіцист, релігієзнавець, проректор із питань призначення та місії УКУ; Віктор Єленський, професор УКУ, доктор філософських наук, президент Української асоціації релігійної свободи; Олег Турій, проректор із наукової роботи УКУ, завідувач кафедри історії Церкви УКУ.