Патріарх Варфоломій навів Предстоятелю Албанської Церкви докази легітимності хіротоній у ПЦУ
Вселенський Патріарх Варфоломій направив лист-відповідь Предстоятелю Албанської Церкви архиєпископу Анастасію. У ньому першоєрарх ще раз підкреслює, що діяв згідно з церковною традицією, використовуючи привілеї, покладені на Константинопольський Патріархат Вселенськими Соборами.
Вселенський Патріарх Варфоломій направив лист-відповідь Предстоятелю Албанської Церкви архиєпископу Анастасію. У ньому першоєрарх ще раз підкреслює, що діяв згідно з церковною традицією, використовуючи привілеї, покладені на Константинопольський Патріархат Вселенськими Соборами. Він наводить приклади з давнини, коли Вселенський Патріарх затверджував автокефалії і патріархати, а також відновлював відлучених єпископів, повідомляє ТВА з посиланням на Сerkvarium.
“Патріарх Варфоломій також нагадав, що оскільки Константинопольський престол є найвищою апеляційною інстанцією у Православній Церкві, то він розглянув прохання від колишніх митрополитів Київського Філарета і Львівського Макарія. Також Варфоломій відправив архиєпископу Анастасію копію науково-богословського дослідження щодо дійсності хіротоній у розкольників, яке склав митрополит Смирнський Василь..
Як приклади подолання розколів Вселенський Патріарх наводить приклади мелетіан і новаціан, греко-болгарську схизму та розкол між РПЦ і РПЦЗ – всі вони були вирішені і розкольники приймалися у своєму сані, і їх ніхто по-новому НЕ висвячував, їхні хіротонії визнали. У РПЦ люблять урочисто заявляти, що ні в якому разі не можна легалізувати розкол, але в 2007 р. з ініціативи Володимира Путіна вони самі легалізували розкол, об’єднавшись з російською зарубіжною Церквою”, – йдеться у повідомленні.
Таким чином, Патріарх Варфоломій відповів на претензії, які озвучують представники Помісних Церков щодо законності та легітимності рукоположень єрархів Православної Церкви України і її Предстоятеля Блаженнішого митрополита Епіфанія.
Видання зазначає, що, можливо, після такої вичерпної відповіді процес визнання Православної Церкви України стане більш інтенсивним, оскільки основне спірне питання – про дійсність рукоположень – вирішене.