Проект «Pinsel.Munich» презентували в Баварському національному музеї у Мюнхені
За повідомленням Громадської організації «17», українська команда проекту провела презентацію своїх напрацювань та досліджень. В межах проекту були оцифровані 9 скульптур Йогана Георгія Пінзеля з колекцій Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького та 8 боцетто з постійної експозиції Баварського національного музею, а заразом білокам’яна скульптура Діви Марії, розташовану на колоні перед північним фасадом костелу Непорочного Зачаття Діви Марії у місті Городенка. Так, віртуальна колекція скульптурної спадщини Пінзеля поповнилась майже 20 творами сницаря.
Оцифровано скульптури, які раніше оздоблювали головний вівтар костелу Непорочного Зачаття Діви Марії та отців-місіонерів в Городенці, а саме «Свята Єлизавета», «Свята Анна», «Святий Йосип» та «Ангел», а також 5 голівок ангелів (херувимів). До слова, Скульптури є найбільшими з відомих творів скульптора, їхня висота сягає понад два метри.
В колекції Баварського національного музею в Мюнхені представлено два боцетто – «Св. Йосиф» та «Ангел», які є мініатюрними моделями майбутніх скульптур для костелу в Городенці, виготовленими власноруч Пінзелем та ще один - «Ангел», виготовлений учнем скульптора - Антонієм Штилем. Окрім них були відскановані дерев'яні моделі для макета головного вівтаря костелу Успіння Пресвятої Богородиці в місті Монастириська, та Воздвиження Всечесного Хреста в містечку Буданів.
«Ми маємо багато матеріалу, і фото, і 3D моделі, і 3D видруки. Тобто це матеріал, з яким можна працювати в майбутньому», - вважає керівник проектів з оцифрування спадщини Пінзеля Роман Гук.
Оцифрування вже дало поштовх дослідженням довкола мистецької спадщини скульптора.
«Боцетто репрезентують авторський стиль, спосіб мислення і мистецьке бачення Йогана Пінзеля. Мініатюрні скульптурні етюди вказують на кілька штрихів авторського стилю Пінзеля: філігранне виконання різьби, використання спеціально виготовлених різців, виконання творів у заздалегідь продуманому масштабі, створення первинних графічних начерків та ескізів», - переконаний доктор архітектури, дослідник Олег Рибчинський.
В межах проекту були поставлені під сумнів попередні атрибутування деяких із боцетто, а саме скульптур «Невідомий Пророк», який на думку дослідника проекту є макетом до скульптури «Авраама» з Костелу в місті Монастириська, та «Святий Єронім» з храму в Буданові.
Проект «Pinsel.Munich» - це не лише оцифрування спадщини Йогана Георгія Пінзеля. Окрім віртуальних моделей, доробком команди стали видруковані на 3D принтері моделі скульптур - 4 скульптур з Храму у Городенці та двох комплектів мюнхенських боцетто.
«Ідея полягає в одночасному експонуванні боцетто в Німеччині та Україні. Один комплект боцетто ми надрукували для Баварського національного музею. Ще один залишиться у Львові, і буде експонуватись в музеї Пінзеля після його відкриття», - розповідає Роман Гук.
«Pinsel.Munich» є міжнародним етапом проекту «Pinsel.AR», метою якого є дослідження мистецької спадщини барокового скульптора Йогана Георгія Пінзеля та створення віртуальної галереї всіх збережених творів сницара. Ознайомитись з напрацюваннями проекту можна на сайті.