Блог Тараса Антошевского_image

Блог Тараса Антошевского

Историк, журналист, публицист и просто львовянин

Сила соціальних мереж або чому забрали те, що цікавить багатьох

01.03.2012, 11:29
Днями зауважили з колегами, що з головної сторінки офіційного сайту УПЦ зник банер, який багато місяців вселяв надію — здоров’я Блаженнішого Володимира покращується. А за ним був лінк на сторінку, де розповідалося про стан здоров’я Предстоятеля УПЦ, його активність.

Днями зауважили з колегами, що з головної сторінки офіційного сайту УПЦ зник банер, який багато місяців вселяв надію — здоров’я Блаженнішого Володимира покращується. А за ним був лінк на сторінку, де розповідалося про стан здоров’я Предстоятеля УПЦ, його активність.

Банер зник, якось закралося відчуття, що це питання вже нікого не цікавить. Але ж ні, бо напевно давно українські, у першу чергу світські, так не цікавилися життям і здоров’ям церковного високодостойника, як тут. Десятки матеріалів на телеканалах, сотні статей в українських та іноземних друкованих та електронних ЗМІ. Напевно подальша, навіть щоденна інформація, про стан здоров’я Блаженнішого Володимира, відео з його богослужінь будуть цікавими. Бо свідчать, що пішов на поправку, говорить набагато мудріші речі, ніж його колеги по Синоду, коли бачать журналістів з камерами. Натомість, я зауважив, що на сайті появилося багато інформації в новинах про діяльність митрополита Павла. Враховуючи, що в нього зріс статус в УПЦ – воно й не дивно. Про це я написав короткий коментар на сторінці однієї з груп у Фейсбуці.

Не думав, що це повідомлення викличе більший резонанс. Колеги з порталу «Релігія в Україні» продовжили досліджувати тему і виявили, що зникли й інші матеріали, пов’язані з Митрополитом Володимиром. Зокрема, його інтерв’ю газеті «Дзеркало тижня», де він виясловлює стурбованість ситуацією в УПЦ. Вони також згадали мій коментар у Фейсбуці. Але головний наголос – сайти УПЦ зазнають цензурування.

Цю інформацію з «РвУ» копіпейстнули у Телевізійній службі новин каналу 1+1.

Цілком можливо, що це саме зробили й інші ЗМІ. Враховуючи, що дійсно увага до подій в УПЦ зараз загострена, а поєднання фраз «офіційний сайт» і «цензура» ще більше додає гостроти, така інформація може стати топовою. Чекати не довго.

Мене ж також цікавить, чому зник цей банер і згадані інформації?

Чому не опубліковано листа владики Володимира щодо зібрання Священного Синоду від 21 лютого? Чому на офіційному сайті УПЦ від 8 лютого в інформації про візит владики Павла до лікарні, де лікується Блаженніший, настоятеля Лаври названо «тимчасово керуючим Київською єпархією УПЦ», хоча день перед тим Митрополит Володимир видав листа, в якому себе називає й надалі керуючим цією єпархією: «Як Митрополит Київський і всієї України, Предстоятель Української Православної Церкви і керуючий Київською єпархією, на час моєї недуги благословляю преосвященному Павлу, митрополиту Вишгородському та Чорнобильському, бути старшим вікарієм міста Києва та Київської єпархії»? Чи старший вікарій – це вже автоматично тимчасово керуючий? До речі, на цьому ж офіційному сайті в новинах подано наскільки активно першоєрарх УПЦ працює, приймає гостей тощо.

Можна припустити, що владики УПЦ, зокрема, члени Священного Синоду, стурбовані таким активним зацікавленням в ЗМІ ситуацією в УПЦ, нерідко не зовсім адекватними коментарями і домислами, а тому вирішили зменшити увагу. Навіть банер знято, щоби не нагадувати про хворобу Блаженнішого. Логічне зерно у цьому є — загроза для здоров’я Блаженнішого відійшла, переживати нема чого, розпочався Великий піст, а тому краще більше про це думати і молитися. Тим більше, що Синод 21 лютого визначив «цапа відбувайла», який у всьому винен, бо «дозволяє собі недвозначно порочити своїх співбратів-архіпастирів, членів Священного Синоду УПЦ, організовує публікацію в антицерковних ЗМІ строго конфеденційних церковних документів, призначених для ознайомлення виключно членам Священного Синоду».

Отже, запитань є багато. Але чи є розуміння в представників Церкви, що прозора інформація і чіткі коментарі до неї є більш корисними для самої Церкви, ніж двозначні і окозамилюючі повідомлення? Бо хочеться, щоби особливо в час посту серця вірних не бентежилися через зниклі банери та інформації, а навпаки, скеровувалися на молитву, а церковні високодостойники давали приклад покаяння і смирення.

Последние новости

05 марта
04 марта