Святий Престол відкрито розповів куди і як витрачаються гроші

05.10.2020, 16:52
Католики
«Вірні мають право знати, як ми витрачаємо кошти», – зазначив Префект Секретаріату з економічних питань, представляючи підсумковий економічний звіт Святого Престолу за 2019 рік.

Надходження – 307, видатки – 318, дефіцит – 11 мільйонів євро: у Ватикані представлено підсумковий фінансовий звіт Римської Курії. Про це пише Католицький оглядач з посиланням на Vaticannews.

В інтерв’ю для Редакційного Директора Дикастерії в справах комунікації Андреа Торніеллі о. Хуан Антоніо Ґерреро, ТІ, Префект Секретаріату з економічних питань Святого Престолу, пояснив, чому він називає цей звіт «звітом місії».

«Економіка Святого Престолу повинна бути прозорим будинком», – говорить він, підкреслюючи, що саме це лежить в основі реформи. «Вірні мають право знати, як ми витрачаємо ресурси. Ми не є власниками, але хранителями благ, які отримали, а тому, представляючи звіт за 2019 рік, хочемо пояснити вірним, якими є ресурси Римської Курії, звідки вони походять і як використовуються».

Йдеться про кошти «шістдесяти інституцій на служінні Папі для євангелізації, комунікації, сприяння цілісному людському розвиткові, допомозі Церквам, які зазнають труднощів, формуванні духовенства, тощо».

Святий Престол не діє як підприємство чи як держава, не шукає прибутків і залишків. А тому нормально, що існує дефіцит», – сказав він, додаючи, що метою не є уникнення дефіциту, а дбання про те, щоб забезпечити все необхідне для служіння місії.

Протягом 2019 року 54% надходжень, тобто, 164 мільйони євро, отримані від управління майном. Інші 14% принесла комерційна діяльність, як от продаж продукції Дикастерії в справах комунікацій, квитки з відвідування катакомб, послуги, оплата за навчання у підпорядкованих навчальних закладах. Ще 14% надійшло від інших ватиканських відомствам, що не входять до цього звіту, а 18% (56 мільйонів євро) становлять пожертви вірних. Коли ж йдеться про видатки, то їх можна розділити на три блоки. Перший – це утримання майна, що включає сплату податків, і становить 21% видатків. Адміністративні послуги поглинають ще 14%, а 65% видатків – витрати на місію.