У Російської Церкви немає реальних аргументів проголосити анафему Патріарху Варфоломію,- експерт
"Це вперше з вуст Московського Патріарха Кирила звучить фраза, що Вселенський Патріарх Варфоломій «розкольник». Раніше очільник РПЦ не дозволяв собі таких різких заяв, а такі випади могли демонструвати лише анонімні телеграм-канали чи придворні церковні пропагандисти. Все це вкладається в логіку підготовки Московської Патріархії до проголошення анафеми Вселенському Патріарху як помсти за те, що він надав Томос Православній Церкві України", - написав Дмитро Горєвой у рубриці "Точка зору" на Радіо Свобода.
Дмитро Горєвой пояснює абсурдність такої поведінки Москви.
За його словами, при звинуваченнях Вселенського Патріарха у розколі найчастіше наводять таку аргументацію: "той, хто співслужив з розкольником, сам стає розкольником".
"За логікою Москви, починаючи з 6 січня 2019 року він «розкольник», бо співслужив літургію з главою ПЦУ митрополитом Київським і всієї України Епіфанієм. Однак, пізніше, 23 червня 2019 року Варфоломій також співслужив з очільником так званої «Православної Церкви Америки» митрополитом Тихоном. Так званої, бо її автокефалію визнає Москва, бо сама її й надала, і не визнає цієї автокефалії Константинополь, бо вважає, що тільки він має повноваження видавати автокефалії.
Таким чином, за логікою Москви, від того часу і Тихон «розкольник», бо співслужив з «розкольником» Варфоломієм. Однак у грудні того ж року сам Патріарх Кирило співслужив з митрополитом Тихоном. Тобто від 7 грудня 2019 року Патріарх Кирило теж «розкольник». А оскільки Патріарх служив багато з ким з єпископату РПЦ, то можна з упевненістю сказати, що у Росії більше немає єпископів-нерозкольників!", - акцентує Дмитро Горєвой.
Він підсумовує, що така поведінка РПЦ демонструє те, що канонічна позиція Москви слабка і вразлива, і може вдарити і по самій РПЦ. У Російської Церкви немає реальних аргументів проти української автокефалії та дій Патріарха Варфоломія. Бо та позиція, яку вони публічно оголошують, не витримує ніякої канонічної критики.
"Константинопольський Патріархат перед тим, як визнавати УПЦ КП та УАПЦ, відновив власну юрисдикцію над Українським Православ’ям – Київською митрополією, а вже потім, на підставі 9 та 17 канонів ІV Вселенського собору, які надають виключне право Константинопольському Патріархові бути найвищою апеляційною інстанцією, реабілітував тих, хто не мав церковного спілкування", - резюмував релігієзнавець.