У Ватикані Конгрегація віровчення  зробила Заяву щодо використання деяких вакцин анти-Covid-19

22.12.2020, 11:22
Католики
У Ватикані Конгрегація віровчення  зробила Заяву щодо використання деяких вакцин анти-Covid-19 - фото 1
Конгрегація віровчення 21 грудня  оприлюднила «Зауваження щодо моральності використання деяких вакцин анти-Covid-19», затверджену Святішим Отцем. Папа схвалив цей документ для оприлюднення.

У випадку, якщо не існує альтернативного доступу до «етично бездоганних» вакцин, «морально прийнятним» є використання вакцин проти Covid-19, в розробці та виробництві яких використовувалися клітинні лінії, що походять з абортованого плоду. Однак, це жодним чином не повинно сприйматися як моральне схвалення використання таких клітин, а на розробниках, виробниках і владі лежить обов’язок дбати про те, щоб були доступними етично прийнятні вакцини, - йдеться в документі.

"Оскільки в деяких країнах вже готові до розповсюдження та введення перші вакцини проти Covid-19, конгрегація вирішила поділитися деякими вказівками, не маючи на меті «судити про безпечність й ефективність» цих щеплень, хоч цей аспект також є важливим і необхідним з етичної точки зору, але «замислитися над моральним аспектом застосування тих вакцин проти Covid-19, які були розроблені з використанням клітинних ліній, що походять з тканин, отриманих з двох плодів, добровільно абортованих».

Якщо недоступні етично бездоганні щеплення проти Covid-19», наприклад, у тих країнах, де лікарям і пацієнтам недоступні вакцини, вільні від етичних проблем, або їхнє розповсюдження ускладнене особливими умовами зберігання та транспортування, або влада в системі охорони здоров’я не дозволяє громадянам самостійно обирати вакцину, «морально прийнятним є застосовувати вакцини анти-Covid-19, які використовували в процесі розробки та виробництва клітинні лінії, що походять з абортованих плодів».

Фундаментальна рація для того, щоби «вважати морально дозволеним» застосування цих щеплень є те, що «форма співучасті в злі (матеріальна пасивна співучасть) виконаного аборту, з якого походять зазначені клітинні лінії, з боку того, хто використовує вакцини, які з них походять, є віддаленою». Моральний обов’язок уникати такої пасивної матеріальної співучасті «не є зобов’язуючим, якщо існує серйозна загроза, як от поширення серйозного патогенного чинника, який інакше неможливо стримати». В цьому випадку йдеться про «пандемічне поширення вірусу SARS-CoV-2, який викликає Covid-19». А тому «слід вважати, що в цьому випадку можна використовувати всі щеплення, клінічно визнані як безпечні та ефективні, із сумлінням, впевненим у тому, що вдаватися до таких вакцин не означатиме формальну співучасть в аборті, з якого походять клітини, з допомогою яких були вироблені вакцини».

Однак, слід підкреслити, що «морально дозволене використання цих типів вакцин», з огляду на особливі обставини, які вчиняють його таким, «не може становити в собі легітимізацію, навіть непряму, практики аборту та передбачає неприйнятність цієї практики з боку тих, які до них вдаються». Від фармацевтичних компаній, так і від урядових медичних структур, вимагається «виробляти, затверджувати, розповсюджувати та пропонувати етично прийнятні щеплення, які не створюють проблем сумління ні медпрацівникам, ні щеплюваним особам».

Водночас, у документі підкреслюється, що «для практичного розуму виглядає очевидним», що вакцинація «не є, з норми, моральним обов’язком», а тому повинна бути добровільною. Однак ті, які відмовляються від щеплення з мотивів сумління, «повинні за допомогою інших профілактичних засобів і належної поведінки дбати про те, щоби не стати переносниками інфекційного чинника». Особливим чином вони повинні «запобігти будь-якій загрозі для здоров’я тих, хто не може зробити щеплення через клінічні чи іншого характеру протипоказання».

Конгрегація нагадує про існування «морального імперативу» для фармацевтичної галузі, урядів і міжнародних організацій забезпечити, «аби ефективні та безпечні з медичної точки вакцини, як також етично прийнятні, були доступними також і в бідніших країнах, у спосіб, який не буде для них обтяжливим». Бо відсутність такого доступу ставатиме додатковим фактором дискримінації та несправедливості.