УПЦ (МП) та Медведчук найбільше “джинсували” в інтернет-ЗМІ в липні – дослідження ІМІ
У липні 2018 року найбільше матеріалів з ознаками замовності, що були розміщені в інтернет-ЗМІ, стосувалися УПЦ (МП) та нового члена партії “За життя” Віктора Медведчука. Загалом, на них припало 80% від загальної кількості “джинси”, що була зафіксована експертами в інтернет-ЗМІ.
Такими є результати дослідження матеріалів з ознаками замовності (джинси) на головних стрічках новин у десяти популярних українських інтернет-виданнях, що провів ІМІ у 3му кварталі 2018 року за підтримки програми У-Медіа «Інтерньюз Нетворк»*.
Загалом, у третьому кварталі 2018 року рівень замовних та неналежно маркованих рекламних матеріалів в Інтернет-ЗМІ зріс більш ніж удвічі. Якщо в другому кварталі цей показник становив 68 матеріалів, то вже в третьому їх кількість зросла до 159 матеріалів за тиждень моніторингу в десяти інтернет-ЗМІ.
З-поміж інтернет-ЗМІ лідером з розміщення матеріалів з ознаками замовності став сайт «УНІАН» (72 матеріали з ознаками замовлення, переважно на користь УПЦ (МП)).
Загалом, найбільше матеріалів з ознаками замовлення стосувалися діяльності Української православної церкви Московського патріархату та Російської православної церкви – 50% від загальної кількості матеріалів. Новини та компліментарні репортажі стосувалися Хресної ходи та святкування чергової річниці Хрещення Русі.
42% матеріалів з ознаками замовності були політичними, і 8% стосувалися комерційних компаній.
Серед політичних матеріалів, найбільше джинси стосувалося діяльності партії «За життя» та її нового члена Віктора Медведчука – 30%, по 7% матеріалів стосувались Олега Ляшка та Юлії Тимошенко.
Протягом періоду моніторингу не було виявлено матеріалів з ознаками замовлення в центральних стрічках новин сайтів «Українська правда» та «Страна».
***
Моніторинг проводили експерти Інституту масової інформації за підтримки програми «У-Медіа» «Інтерньюз Нетворк» у період з 23 по 29 липня 2018 року в десяти всеукраїнських інтернет-виданнях (УНІАН, «Обозреватель», «Цензор.нет», 112.ua, «Страна.ua», ТСН.ua, «Корреспондент.net», «Українська правда», «Ліга.net», Укрінформ). З методологією моніторингу можна ознайомитись на сайті ІМІ.
Повний текст аналізу можна почитати за посиланням.