ВРЦіРО засудила зміни до Кодексу трудових законів щодо «гендерної ідентичності» та «сексуальної орієнтації»
Представники Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій категорично засудили законопроект про зміни до Кодексу трудових законів та попросили Президента утриматись від його підписання. За їхніми словами, подібні правки призведуть до позитивної дискримінації сексуальних меншин, пропаганди та дискримінації представників інших частин суспільства. Під час прес-конференції у четвер, 19 листопада, члени Ради представили свою позицію.
Основну загрозу, окрім порушення процедури голосування, представники ВРЦіРО вбачають ще й у введенні нових термінів у правове поле України, які в подальшому відкриють шлях для впровадження інших норм, які поширені у Європі: заборона критики, впровадження квоти при прийомі на роботу, легалізації одностатевих шлюбів. Зокрема цими термінами є визначення гендерної ідентичності та сексуальної орієнтації, підкреслив Руслан Кухарчук, голова асоціації «Новомедіа».
«Ви бачили як з 9-ї і 3-ї спроб протягом тижня законопроект зібрав мінімальну кількість голосів без обговорення, без дотримання процедур та розгляду альтернативних позицій, після чого було прийнято це рішення. Цей законопроект веде до виправдання гріха на законній основі. Є природний механізм статевого єднання чоловіка та жінка. То про яку природність одностатевих відносин можна говорити, якщо між чоловіками та жінками немає природних способів єднатись? 20 століття вже пережило низку експериментів в ідеологіях. Насправді це суспільний експеримент. Йдеться про те, що відсутність моралі витіснятиме важливий інститут – інститут родини. Церкви та релігійні організації в Україні виступають категорично проти дискримінації за певними ознаками. Але не можна за рахунок однієї категорії громадян дискримінувати інших», - заявив голова інформаційного управління УПЦ Київського Патріархату, архиєпископ Євстратій (Зоря).
У відповідь на питання про можливість прийняття на роботу у церковні установи людину, яка представляє сексуальну меншину, служителі підкреслили, що готові прийняти її, але за певних умов. Це можливо тільки за умови «непублічності» гріха, тобто без відкритого декларування своєї орієнтації та пропаганди серед церковних громад. Фактично, це можливо лише за умови, якщо подібна людина прийде таємно, навіть без відкриття власної орієнтації у приватній розмові. «Коли ми стоїмо перед вибором Божий закон чи людський закон, то ми однозначно обираємо Божий, як і за радянських часів»,– додав архиєпископ Євстратій.
«Подібних людей ми сповідаємо, кажемо, що це набута ознака, проводимо з ними бесіди, щоб виправити. Але ми не порушуємо таємниці сповіді та намагаємось допомогти людині, – поділився протоєрей Микола Данилевич, заступник голови Відділу зовнішніх церковних зв’язків УПЦ (МП). - Хотів би додати, що ми не виступаємо за дискримінацію, а ми проти пропаганди гомосексуалізму, яка може виникнути після набуття сили цього закону. Основним мотивом для прийняття було виконання певних вимог для лібералізації візового режиму, але є певні країни, які мають подібний режим, навіть передбачають кримінальне покарання за гомосексуалізм. Можна і без цього виламування рук отримати подібний режим», - додав він.
Представник та заступник головного рабина Києва Давид Мільман запропонував звернутись до вирішення інших проблем, зокрема корупції, економічного зростання та інших замість розгляду питання сексуальної ідентичності та недискримінації. «Зараз кожен має задекларувати свої сексуальні інтереси при прийомі на роботу, а це пряма дискримінація. Вступ до ЄС – це чудова ідея, але є чимало інших способів, наприклад, подолати корупцію, підняти економіку? Невже це єдиний чинник, який нам заважає у цьому процесі? Хотілося б дочекатись того моменту, коли влада справді представлятиме інтереси народу. Якщо ми зруйнуємо фундамент, на якій стоїть віра в Бога, то чим ми будемо відрізнятись від тварин?» - запитав він.
Раніше у своїх поправках релігійні лідери пропонували інші зміни до нового Трудового кодексу, де містились подібні визначення як «ставлення особи до сексуальності». Однак тоді, додає о. Олекса Петрів, керівник департаменту зовнішніх зв’язків УГКЦ, Верховна Рада не взяла до уваги їхні рекомендації: «Навіщо пропускають ці норми? Відомо одне – заради пропаганди. Попри все, коли вперше цю норму намагались протягнути у новий Трудовий кодекс, від ВРЦіРО було подано пропозицію. Вона дозволяє унеможливити дискримінацію за будь-якими ознаками. Але керівники ВР просто не взяли це до уваги, а на меті у них є впровадження двох термінів у наше правове поле».
Речники також передали декларацію ВРЦіРО «Про негативне ставлення до явища гомосексуалізму та спроб легалізації так званих одностатевих шлюбів (реєстрації одностатевих партнерств)», яка була прийнята 15 травня 2007 року. Представник голови ВРЦіРО, заступник старшого єпископа Української Християнської Євангельської Церкви Ігор Лук’янов пропонує звернутись думками до майбутнього: «Ніхто сьогодні не думає про наших дітей та наше майбутнє, яким чином вони будуть впливати на розвиток подій. Більше того, у нас відсутній термін моралі, замість появи нових термінів про гендерну ідентичність. Нам важливо зрозуміти як будуть виховуватись наші діти і кого ми бажаємо бачити у майбутньому у державі Україна».