Замість Комісії з моралі медіа простір контролюватиме міліція та податкова, – в ІРС прокоментували нові зміни
Президент України Петро Порошенко підписав зміни до Закону України «Про захист суспільної моралі».
Таке повідомлення 3 березня розміщено на сайті Глави держави, повідомляє Інститут релігійної свободи.
Згідно з законом № 173-VIII від 10.02.2015 року, із Закону України «Про захист суспільної моралі» виключаються положення щодо визначення статусу та повноважень Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі.
Окрім профільної Комісії з переліку контролюючих органів у сфері захисту суспільної моралі було вилучено Міністерство освіти і науки, Міністерство охорони здоров’я та Міністерство юстиції. Зокрема, саме Мін’юст здійснює державну реєстрацію друкованих ЗМІ та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.
Контроль за додержанням вимог законодавства у сфері захисту суспільної моралі залишився в межах компетенції МВС, Державної фіскальної служби, Мінкультури, Держкіно, Держкомтелерадіо та Нацради з питань телебачення і радіомовлення.
Як повідомляв ІРС, Головне науково-експертне управління Верховної Ради зауважило, що цей закон містить “ризики надмірної лібералізації сфери обігу і розповсюдження в українському суспільстві продукції сексуального чи еротичного характеру, а також продукції, що містить пропаганду культу насильства, жорстокості, порнографії тощо”.
Ухвалений закон надає можливість без висновку Комісії розповсюджувати продукцію сексуального чи еротичного характеру, зокрема друковану та поліграфію. Видовищні заходи такого характеру так само зможуть проводитись без державного нагляду з боку Комісії. Також без висновку Комісії буде дозволено продаж, прокат та публічну демонстрацію у кінотеатрах та відеозалах аудіо-, радіо-, кіно-, відеопродукції сексуального характеру чи з елементами еротики.
З огляду на це, Всеукраїнська Рада Церков і релігійних організацій просила Президента Порошенко відправити прийнятий закон на повторний розгляд з метою чіткої регламентації компетенції інших контролюючих органів, до яких мали би перейти повноваження ліквідованої Комісії.
Представники парламентської коаліції активно виступали за ліквідацію Комісії, пояснюючи це існуванням інших органів влади у цій сфері та бажанням заощадити бюджетні кошти. Незважаючи на це, прийнятий закон передбачає витрати з Державного бюджету на фінансову підтримку громадського контролю за додержанням вимог законодавства у сфері захисту суспільної моралі, який за державний кошт зможуть здійснювати творчі спілки у сфері культури та мистецтв, журналістики.