Архимандрит Кирило (Говорун) пояснив, як позбутися впливу Московського Патріархату
Про це 24 Каналу розповів архимандрит Кирило Говорун.
За його словами, ці ресурси створили певну інформаційну "бульбашку", в яку потрапили дуже багато українців.
Архимандрит наголосив, що в середині цієї "бульбашки" українцям розповідали про те, що Росія має бути спасителькою, Україна – це не самодостатня держава і що вона врешті-решт має духовно підпорядковуватись Москві. Наша держава з цими наративами нічого не робила, тому зараз треба здійснити важливі кроки:
- насамперед нейтралізувати вплив цих інформаційних пропагандистських ресурсів;
- нейтралізувати вплив, який Росія здійснює через провід УПЦ.
УПЦ МП є сьогодні дуже фрагментованою Церквою. Існує дистанція між тим, що думають більшість її вірян й духовенство і тим, що думають єпископи. Якраз на найвищому щаблі цієї Церкви, серед єпископату, дуже поширений російський вплив, – зауважив архімандрит.
На його думку, цей вплив здійснюється не лише на рівні ідей, а за допомогою інших засобів мотивації – грошима, компроматом, різними маніпуляціями, якими не гребує Москва.
"Стратегія Москви була такою: якщо ми маємо вплив на єпископат, то ми можемо впливати на всю Церкву", – наголосив Кирило Говорун.
Він підкреслив, що важливо сконцентрувати зусилля української влади на позбавленні цієї Церкви елементів колаборанства – якраз на рівні єпископату.
І це зараз робиться. РНБО України оголосила санкції, також до певних заходів вдається українська держава. Вони спрямовані на нейтралізацію впливу саме на єпископат, – вважає архімандрит.
Священнослужитель наголосив, що треба діяти диференційовано, розумно і ефективно для того, щоб звільнити УПЦ МП від російського впливу і зробити її більш проукраїнською, сумісною з українським суспільством, і відповідно підготувати її до об'єднання з Православною Церквою України – щоб вони врешті-решт стали однією Церквою.
Архимандрит Кирило Говорун зауважив, що бізнес-кола є не тільки біля УПЦ МП – біля більшості Церков вони теж існують, але питання в тому, який вплив вони мають.
На УПЦ МП ці бізнес-кола впливали негативно, спрямовували її в проросійській бік, – вважає він.
Архимандрит згадав, що такі спроби були ще до 2014 року. За часів митрополита Володимира (Сабодана) бізнесмен Віктор Нусенкис намагався спрямовувати УПЦ МП в проросійському напрямку. Зараз такий вплив має Вадим Новінський, в минулому депутат Верховної Ради, але не тільки він.
"Інші бізнесмени продовжують фінансувати медійні "бульбашки", які створені довкола УПЦ "Стратегія Москви була такою: якщо ми маємо вплив на єпископат, то ми можемо впливати на всю Церкву", – наголосив Кирило Говорун.
Він підкреслив, що важливо сконцентрувати зусилля української влади на позбавленні цієї церкви елементів колаборанства – якраз на рівні єпископату.
І це зараз робиться. РНБО України були оголошені санкції, також до певних заходів вдається українська держава. Вони спрямовані на нейтралізацію впливу саме на єпископат, – вважає архімандрит.
Він наголосив, що треба діяти диференційовано, розумно і ефективно для того, щоб звільнити УПЦ МП від російського впливу і зробити її більш проукраїнською, сумісною з українським суспільством, і відповідно підготувати її до об'єднання з Православною церквою України – щоб вони врешті решт були однією Церквою.
Кирило Говорун зауважив, що бізнес-кола є не тільки біля УПЦ МП – біля більшості Церков вони теж існують, але питання в тому, який вплив вони мають. На УПЦ МП ці бізнес-кола впливали негативно, спрямовували її в проросійській бік, – вважає він.
Архімандрит згадав, що такі спроби були ще до 2014 року. За часів митрополита Володимира (Сабодана) бізнесмен Віктор Нусенкис намагався спрямовувати УПЦ МП в проросійському напрямку. Зараз такий вплив має Вадим Новінський, в минулому депутат Верховної Ради, але не тільки він.
"Інші бізнесмени продовжують фінансувати медійні "бульбашки", які створені довкола УПЦ МП. Вони мають на меті конкретне політичне завдання – спрямовувати цю Церкву у проросійський фарватер. Саме їх зусилля треба нейтралізувати українській державі", – підкреслив він.