Головний рабин Рима розчарований ставленням Ватикану до війни між Ізраїлем і ХАМАСом

24 січня, 15:36
Світові
Головний рабин Рима розчарований ставленням Ватикану до війни між Ізраїлем і ХАМАСом - фото 1
Головний рабин Рима Ріккардо Ді Сеньї висловив своє «велике розчарування» ставленням Ватикану до війни між Ізраїлем і ХАМАСом.

Про це рабин заявив в інтерв’ю італійській газеті «Il Giornale» 22 січня, передає CREDO.

«Юдейська — і не тільки — громада дуже розчарована. Це велике розчарування. Я сподіваюся, що це зрозуміють, і криза буде вирішена», - сказав він.

Ді Сеньї, 74-річний лікар, обіймає посаду головного рабина Риму з 2001 року і відіграє ключову роль у католицько-юдейських відносинах.

17 січня він виступив на спонсорованого єзуїтами заході в Григоріанському університеті Рима, присвяченому 35-му щорічному дню розвитку діалогу між католиками та юдеями. Він поскаржився на «регресивну теологію і суттєве нерозуміння ситуації» після нападу терористів ХАМАСу на Ізраїль 7 жовтня, стверджуючи, що «в діалозі було зроблено багато кроків назад», і заявив про необхідність знову шукати відправну точку обговорення.

Ді Сеньї, зокрема, виступив проти «суміші політичних і релігійних декларацій, які збентежили і образили нас», що надходили не тільки з Ватикану, але й з інших церковних джерел, включно з Латинським Патріархом Єрусалима й екуменічною групою Патріархів і Глав Церков у Єрусалимі.
Відзначивши, що Папа Франциск очолив особливий день молитви за мир на Близькому Сході незабаром після початку війни в Газі, Ді Сеньї прямо сказав своїм католицьким колегам: «У вас немає монополії на мир».

«Кожен хоче миру, але питання у тому, якого саме. Той, хто чинить зло, має бути переможений, як це сталося з нацистами у 1945 році. Не можна просто прийняти ідею, що війна сама собою є поразкою для всіх», — сказав він, цитуючи часто повторювані слова Папи Франциска.

Ідея справедливої війни, зауважив Ді Сеньї, не полягає у виправдовуванні будь-чого, але не можна ставити на один щабель тих, хто страждає, і тих, хто намагається усунути причину і запобігти повторенню цих страждань.

Того ж вечора віце-президент Союзу італійських єврейських громад, туринський адвокат Джуліо Дісеньї, відкинув «запропоновану Папою неможливу еквівалентність між тими, хто нападає, і тими, хто реагує на напад».

«Поширюється антисемітизм, і певні концепції, некоректно висловлені представниками Церкви, завдають шкоди і становлять небезпеку», — сказав він.
Рабин Ді Сеньї висловив надію, що його критика Ватикану і Католицької Церкви стане початком розмови.

«Діалог завжди був смугою перешкод, з моментами труднощів і проблемами, які потрібно було долати, — сказав він. — Християнський світ здається мені розділеним. Я сподіваюся, що моє нарікання спонукає до обговорення. Ці розбіжності можна подолати, але це займе час».

Ді Сеньї також сказав, що багато італійських євреїв не впевнені у своїй участі у щорічному Дні пам’яті жертв Голокосту 27 січня, враховуючи, що деякі активісти організовують контрдемонстрації з критикою війни в Ізраїлі.

До цих заходів належить марш вулицями Рима, організований палестинською громадою міста, щоб засудити «геноцид, від якого страждає палестинський народ». «Свого часу ненависть і расова зверхність породили Голокост. Сьогодні ісламський екстремізм породжує тероризм, який охоплює навіть Європу», — сказав Ді Сеньї.