• Головна
  • Моніторинг
  • Ми формуємо нове покоління лідерів, – репортаж з літньої тренерської Школи УКУ...

Ми формуємо нове покоління лідерів, – репортаж з літньої тренерської Школи УКУ

28.07.2011, 10:05
Ми формуємо нове покоління лідерів, – репортаж з літньої тренерської Школи УКУ - фото 1
реотипи про пасивність сучасної молоді спростовує літня тренерська Школа УКУ. 11 учасників з Києва, Коломиї, Дрогобича та Львова приїхали на тренерську Школу, яка проходила 17-23 липня у Новояворівську. Ці активні молоді люди та громадські лідери працюють з дітьми та молоддю.

Стереотипи про пасивність сучасної молоді спростовує літня тренерська Школа УКУ. 11 учасників з Києва, Коломиї, Дрогобича та Львова приїхали на тренерську Школу, яка проходила 17-23 липня у Новояворівську. Ці активні молоді люди та громадські лідери працюють з дітьми та молоддю.


Цьогоріч на літню тренерську Майстерню приїхали випускники Школи мирянського лідерства, яку Інститут лідерства та управління УКУ (ІЛУ) організовує з 2003 року. Сьогодні її випускниками стали уже понад 200 осіб. Тренерами на програмі є представники «Товариства Лева» – Людмила Роман та Оксана Чабан.

«Тут ми проходимо базовий курс тренерських умінь, щоби потім ефективно працювати з молоддю, – розповідає Оксана Чабан. – Вчимося, якими інструмент користуватися, як поводитися на тренінгу тощо».

Основні теми тренінгу – стилі пізнання, робота в групах, дискусії, підготовка та проведення заняття в команді, організація тренінгу і роботи тренера тощо. «Ця школа дає можливість розвиватися, вчить розробляти проекти, долучатися до життя Церкви та громади, – розповідає керівник проектів та програм ІЛУ Олена Карнаух. – Тут учасники можуть підвищити свою кваліфікацію, а головне – розкрити себе».

Школа мирянського лідерства, окрім інтерактивної частини, де учасники отримують навики та досвід, має хорошу теоретичну базу, через яку молодь вивчає історію та документи Церкви, ази богослов’я. «Це допомагає краще зрозуміти життя Церкви, власну історію та ідентичність, дає певний імпульс», – переконані організатори.

Багаторічний духівник Шкіл мирянського лідерства ІЛУ о. Ігор Пецюх стверджує, що такі тренерські майстерні гуртують людей, вчать провадити групи: «Сюди приїздять цілеспрямовані люди, які заангажовані у життя Церкви. Тут вони вчаться, як не занепасти духом та не опускати рук. Можливо, сьогодні в Церкві є не так багато ініціатив, але вони якісні. Це уже інше покоління молоді, яке не просто поверхово захоплюється гарним літургійним співом чи іконописом. Це люди, які виросли в Церкві, вони шукають чогось більшого, тому така Школа покликана скерувати їх у правильне русло».

Такі тренерські майстерні, на думку отця, вчать, як співпрацювати з церковною ієрархією: «Адже ієрархи не можуть «давати зелене світло» на всі ініціативи молоді. Церква має сприяти, але також об’єктивно ставитися до того, що народжується у різних середовищах. Тепер у Церкві є багато молодих священиків, які розуміють молодь та співпрацюють з нею. Важливо, щоб ініціатив не забракло і керівництво мало достатньо мудрості розуміти молодих».

Сьогодні Школа мирянського лідерства ІЛУ чи не єдина в Україні формує базу знань для молодих людей, які хочуть активно долучатися до життя церковної спільноти, допомагає розвинути навики роботи в групі, вчить спостерігати за зростом людини і бути з людиною, послідовно вести її. «Багато наших випускників продовжують працювати в структурах різних єпархій УГКЦ, – розповідає Олена Карнаух. – Вони є активними учасниками молодіжних організацій. Такі люди творять нове покоління».

Наталя Кіщук приїхала на Літню тренерську майстерню з Коломиї, навчається менеджменту, належить до спільноти «Діти світла». Вдома дівчина працює з дітьми, займається організацією таборів. «Найважливіше у моїй роботі налагодити зворотній зв’язок з дітьми. Я люблю працювати в команді, адже при злагодженій роботі завжди є можливість для зростання. Важливо не просто вчити молодь, а залишати місце для творчості, давати поштовх».

У майбутньому Наталка хоче працювати викладачем, і наголошує, що молодь не є пасивною. «Вони пасивні, коли з ними не працювати. Насамперед треба зробити щось для них – наприклад, зацікавити спільною мандрівкою, створити атмосферу дружби у спільноті. Людині також важливо залишати вибір, тоді вона активніше долучається до роботи».

Мирослав Паздерський, випускник Школи мирянського лідерства УКУ

Мирослав Паздерський є випускником Школи мирянського лідерства УКУ. Сьогодні він працює в Комісії у справах молоді УГКЦ. Мирослав є ініціатором створення молодіжного порталу «ДивенСвіт», який зараз стає все популярнішим: за 8 місяців існування «ДивенСвіт» читає близько півтори тисячі відвідувачів щодня. «Найважливіше творити команду: тоді проект буде успішно розвиватися, – переконаний Мирослав. – Ще до моєї першої участі у Школі мирянського лідерства я належав до спільноти. Для мене важливо було зрозуміти, як вона розвивається, як правильно організувати роботу, працювати з людьми. Ця Школа дає нам, учасникам, навики для роботи з іншими. Сьогодні я вже сам проводжу тренінги, намагаюся створювати власні методики тощо».

Мирослав Паздерський на запрошення Інституту лідерства та управління УКУ часто проводить орієнтаційні тренінги для дітей, він також працює з дітьми з інтернатів: «Їм ми намагаємося дати можливість інтеграції у суспільство, показуємо, як пізнати себе, як обрати професію тощо».

Дмитро Романко – випускник Львівської духовної семінарії та УКУ, а також літньої Школи мирянського лідерства. «Школа допомогла мені розкрити себе, і тепер я маю можливість ділитися цим», – наголошує він. Зараз Дмитро займається медичним капеланством, опікується пацієнтами та медичними працівниками. Найближча перспектива – розробка освітнього проекту для шкіл. «Цей проект стосуватиметься подружніх цінностей, і має за мету виховати в молоді готовність мати сім’ю, допомогти їм знайти себе в сім’ї». Таких проектів є багато, але вони розроблені для США та Європи. Дмитро хоче адаптувати їх до українських реалій, і вже з вересня проект має стартувати у Львові. «Саме Школа мирянського лідера допомогла повірити в себе, вона відкрила мене».

Прес-служба УКУ, 25 липня 2011