«Сьогодні маємо у Європі численні за населенням країни, вільну економіку, але чи здійснюємо таким чином фундаменталізацію права?» – розпочав дискусію польський політолог Александр Смоляр. На думку польського доповідача, в основі демократії невід'ємним складником залишається ґарантія прав і свобод людини. Думку колеги продовжила науковець з Тунісу Елена Ласіда, яка порушила перед аудиторією питання про права жінок-мусульманок. Особлива увага доповідачки зверталась до думки, що саме влада є гальмівним чинником для забезпечення свобод у державі, для розвитку демократичних процесів, покликаючись у цьому випадку на домінантний характер правлячої туніської партії.
Соціолог Роберт Рочерфорт у цьому контексті запропонував три моделі дотримання демократії: по-перше, вдосконалювати всеохопність громадської думки, яка, безумовно, має прямий контакт із демократичними процесами; по-друге, нівелювати стереотипи громадян щодо демократії («Сьогодні потрібно, аби представники влади вчили своїх громадян бути демократами»), влада із більшості має звертатися до меншості, аби почути голос цієї невеликої кількості. Примітно, що у рамках Екуменічного соціального тижня у контексті політика-демократія виступили і четверо кандидатів на посаду Президента Франції.
Основні спікери Екуменічного соціального тижня роздумували і над проблемами релігійної демократії у світі. Зокрема, з цього приводу висловився французький дослідник-політолог П'єр Манне: «Людське життя вміщує у себе дружелюбність, лідерство, індивідуальність. Церкви – це певні сфери суспільства, які підтримують функціональне духовне життя громадян, тому Церква – це безлімітний простір індивідуальності, адже індивідуальність ніколи не вміщається у чітко визначені межі». У розумінні науковців-спікерів Церква – це ще один опосередкований центр розвитку демократії, не лише продуктивний елемент в утвердженні демократії держави, але й у зміцненні демократичних вартостей кожної людини. Ми вже згадували про те, що кожен учасник тижня мав можливість помолитися разом із спільнотою Тезе, а також взяти участь в екуменічній месі, яка завершувала час французького ЕСТу.