• Головна
  • Православні богослови збираються в Москві, але не всі...

Православні богослови збираються в Москві, але не всі

12.11.2010, 10:16
15-18 листопада в Москві відбуватиметься VI Міжнародна науково-богословська конференція РПЦ. Цього разу загальною темою конференції сформульовано наступним чином: «Життя в Христі: християнська моральність, аскетичне передання Церкви і виклики сучасної епохи».

15-18 листопада в Москві відбуватиметься VI Міжнародна науково-богословська конференція РПЦ. Цього разу загальною темою конференції сформульовано наступним чином: «Життя в Христі: християнська моральність, аскетичне передання Церкви і виклики сучасної епохи». На конференції буде активно представлена Україна. Керівник центру європейських гуманітарних досліджень НАУКМА к.ф.н. Костянтин Сігов представить доповідь «Этическое поле общения», а доцент Харківського університету ім. В.Н. Каразіна Олександр Філоненко «Евхаристическая антропология и современное христианское свидетельство».

«Враховуючи той факт, що половина громад Московської Патріархії знаходиться в Україні, така слабка представленість українських богословів заставляє замислитися над причинами такого явища. Але два доповідача – краще, ніж жодного», — вважає шеф-редактор Богословського портал Юрій Чорноморець.

Крім численних богословів Москви та Петербургу, які складають близько половини доповідачів, в роботі конференції приймуть участь зарубіжні гості. Звертає на себе участь видатного лідера католицького руху «Спілкування та звільнення» о. Хуліан Карона.

У конференції бере участь богослов, на якого все ще покладають великі надії православні Америки, о. Іоанн Бер, декан Свято-Володимирівської семінарії. Як завжди, окрасою конференції стане виступ Ольги Седакової, кращого богослова-есеїста Росії. «Звертає на себе увагу відсутність на конференції видатних богословів Константинопольського та Румунського Патріархатів, які не є запопадливими перед Московським Патріархатом», — зауважує Ю.Чорноморець.

«В цілому конференція показує, що богословська думка Росії оздоровлюється, — продовжує шеф –редактор БП. — Серед доповідачів з’являються люди, які говорять не лише про святоотцівську аскетики. Хоча таких прихильників неопатристики все ще дуже багато, але представлені доповідачі, які критично налаштовані по відношенню до консервативного ідеалу неопатристичного синтезу. А отже, стан того православного богослов'я, яке допущено до презентації на богословському форумі в Москві можна назвати в цілому задовільним. Хоча дивним є відсутність на конференції, чиєю темою є «Життя в Христі», доповідей, які б аналізували відповідне вчення ап. Павла. Але добрим знаком є присутність доповідей про це вчення святих отців класичної епохи та св. Миколая Кавасили».