Created with Sketch.

Привести освітній стандарт у відповідність до Конституції закликають учасники круглого столу в МОНмолодьспорту

26.11.2011, 15:15

Можливо, вже у наступному навчальному році українські школярі вивчатимуть науковий креаціонізм як альтернативу еволюційної теорії. Привести освітній держстандарт у відповідність з Конституцією України закликають вчені і політики, духовні особи та батьки школярів.

Можливо, вже у наступному навчальному році українські школярі вивчатимуть науковий креаціонізм як альтернативу еволюційної теорії. Привести освітній держстандарт у відповідність з Конституцією України закликають вчені і політики, духовні особи та батьки школярів.

25 листопада в Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України за круглим столом говорили про необхідність надання учням цілісної картини світу та об'єктивної інформації щодо існуючих теорій походження Всесвіту. Круглий стіл був організований Громадською радою з питань співпраці з Церквами та релігійними організаціями при Міністерстві спільно з Альянсом християн-професіоналів і громадським рухом «За вибір світогляду», а участь в обговоренні взяли представники МОНмолодьспорту, науковці, духовні особи, представники громадських організацій та рухів.

Модератором дискусії був Юрій Решетніков, заступник голови Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при МОНмолодспорт. В обговоренні доповідей взяли участь провідний науковий працівник Національної академії педагогічних наук України Надія Матяж, головний спеціаліст Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Світлана Фіцайло, керівник благодійної організації «Храм» м. Запоріжжя Сергій Мануйло, співробітник інституту інноваційних технологій і змісту освіти Світлана Малікова, ректор Київського біблійного інституту Сергій Манелюк, доцент, доктор філософії ДВЗН «УМО» НАПН Україні Ірина Сіданич, викладач інституту педагогіки НАПН України Олександр Козленко, а також представники церков і ЗМІ.

Відкриваючи засідання, Юрій Решетніков запросив учасників зустрічі обговорити питання, як подолати залишки радянського минулого в вітчизняному освітньому процесі та виховати в наших школах повноцінну, цілісну і вільну особистість.

«У нас є дві книги, за якими ми звіряємо своє життя: Конституція і Біблія. Згідно з останніми дослідженнями, близько 80% громадян України вважають себе віруючими, а Церква в Україні користується підтримкою 70% населення. І разом з тим, у нас є держстандарт базової освіти, який не відображає відповідальності ні перед Конституцією, ні перед Біблією, ні перед мільйонами наших співгромадян, які дотримуються креаціоністських поглядів на створення світу та місце людини в ньому», — зазначив під час дискусії керівник Альянсу християн-професіоналів Ростислав Семіков.

Координатор громадського руху «За вибір світогляду» Сергій Гула коротко розповів про бачення руху, про виконану роботу та підкреслив, що мова йде не про заміну теорії еволюції, яка сьогодні викладається в школах, але про можливість надання учням альтернативної точки зору.

«Всі учасники руху – громадські організації, експерти та громадські діячі – готові спільно працювати над тим, щоб можливість вивчення альтернативних точок зору стала реальністю в Україні», — підкреслив він.

Детально розповівши про передумови та історію створення еволюційної теорії, про практику підтасувань і спотворень в ній, старший викладач кафедри філософії Українського католицького університету Петро Гусак, який цілеспрямовано займається цією проблематикою з 1996 року і має наукові праці в цій сфері, обгрунтував, чому еволюціонізм не може претендувати на звання точної наукової теорії, будучи, швидше, однією з багатьох гіпотез, що не піддаються доведенню науковими методами.

Президент науково-дослідного інституту генезису життя і Всесвіту Валерій Решетинський звернув увагу учасників обговорення на те, що жодна з існуючих на сьогодні світоглядних теорій не дає відповіді на головні філософські питання, над розгадкою яких людство б'ється тисячі років – і тільки науковий креаціонізм надає нам сувору і гармонійну теорію, в рамках якої ці питання знаходять досить просте і логічне пояснення.

Представники Міністерства освіти у своїх виступах відзначили, що подібне впровадження давно назріло. Вони розповіли, як вчителі-практики на уроках історії, біології, фізики і в інших навчальних предметах допомагають дітям побачити світ у всій його цілісності і повноті, без спотворень і ідеологічних нашарувань. Єдиною проблемою, на їхній погляд, є відсутність відповідної програми та підручників, у зв'язку з чим учасники Круглого столу ухвалили рішення ініціювати внесення змін до навчальної програми для загальноосвітніх шкіл і почати роботу над створенням нових підручників, затвердження яких буде відбуватися на конкурсній основі.

«Я думаю, не можна так ставити питання: чи буде викладатися креаціонізм, як швидко це відбудеться ... Його вже викладають – поки тільки провідні вчителі, які вміють самостійно мислити та навчають того ж своїх учнів. Наші діти мають право на повну інформацію про світ, в якому живуть, і ми, вчителі, зобов'язані надати її їм в прийнятній для сприйняття формі», — зазначила співробітник Національної академії педагогічних наук Надія Матяш.

На завершення роботи Круглого столу до обговорення приєднався представник президента України у Верховній Раді Юрій Мірошниченко.  Підкресливши, що сьогодні в Україні абсолютна більшість громадян ідентифікує себе саме як християни, він закликав педагогів, громадські організації та церкви докласти всіх зусиль для того, щоб забезпечити кожного громадянина нашої країни можливістю жити і навчати дітей відповідно до своїх культурних цінностей та релігійних переконань.

«Скільки нам в Радянському Союзі ні забороняли вірити в Бога, все одно ми всі потай бігали до церкви. Тому що віра – це те, що становить саму сутність людини. Без віри людина перестає бути людиною. Віра – ще один вимір створеного Богом світу, який ми повинні вивчати. Завдання старшого покоління – передати новому поколінню всю суму знань про світ, повністю, у всій повноті. А без розуміння креаціонізму картина цього світу ніколи не буде повною», — підкреслив пан Мірошниченко.

«Для мене підсумки цієї зустрічі не були несподіванкою, — зауважив по закінченні заходу Юрій Решетніков. — Тут зібралися професіонали, які добре володіють темою і вміють працювати ефективно. У результаті теоретичні питання, які ми планували обговорювати близько чотирьох годин, були вирішені в два рази швидше, і у нас був час для розробки конкретної стратегії для їх реалізації. Та й питання це давно назріло, воно обговорювалося досить довго на самих різних рівнях. Тому говорити було легко. Для мене найважливіше тепер – побачити нові підручники. Сподіваюся, це станеться в найближчим часом».

Учасники Круглого столу ухвалили резолюцію, затвердили список змін, рекомендованих до внесення до навчальної програми, і створили робочу групу для координації подальшої роботи по створенню нових методичних і навчальних матеріалів.

Олена МОКРЕНЧУК,

інформаційне агентство AlfaPRESS, спеціально для РІСУ

Читайте також
Релігієзнавчі студії Православно-слов’янська філософська традиція: становлення
Вчора, 10:41
Інтерв'ю Не бачу різниці між деструктивністю верхівки УПЦ МП і проросійських політичних сил, наприклад, ОПЗЖ, — д-р Олександр Бродецький
26 листопада, 10:52
Релігійне краєзнавство Чернігів: 900-річна церква відчинила двері для екскурсій
26 листопада, 10:45
Відкрита тема Ікона: написана чи намальована?
26 листопада, 09:05