Можливо, вже у наступному навчальному році українські школярі вивчатимуть науковий креаціонізм як альтернативу еволюційної теорії. Привести освітній держстандарт у відповідність з Конституцією України закликають вчені і політики, духовні особи та батьки школярів.
25 листопада в Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України за круглим столом говорили про необхідність надання учням цілісної картини світу та об'єктивної інформації щодо існуючих теорій походження Всесвіту. Круглий стіл був організований Громадською радою з питань співпраці з Церквами та релігійними організаціями при Міністерстві спільно з Альянсом християн-професіоналів і громадським рухом «За вибір світогляду», а участь в обговоренні взяли представники МОНмолодьспорту, науковці, духовні особи, представники громадських організацій та рухів.
Відкриваючи засідання, Юрій Решетніков запросив учасників зустрічі обговорити питання, як подолати залишки радянського минулого в вітчизняному освітньому процесі та виховати в наших школах повноцінну, цілісну і вільну особистість.
«У нас є дві книги, за якими ми звіряємо своє життя: Конституція і Біблія. Згідно з останніми дослідженнями, близько 80% громадян України вважають себе віруючими, а Церква в Україні користується підтримкою 70% населення. І разом з тим, у нас є держстандарт базової освіти, який не відображає відповідальності ні перед Конституцією, ні перед Біблією, ні перед мільйонами наших співгромадян, які дотримуються креаціоністських поглядів на створення світу та місце людини в ньому», — зазначив під час дискусії керівник Альянсу християн-професіоналів Ростислав Семіков.
«Всі учасники руху – громадські організації, експерти та громадські діячі – готові спільно працювати над тим, щоб можливість вивчення альтернативних точок зору стала реальністю в Україні», — підкреслив він.
Детально розповівши про передумови та історію створення еволюційної теорії, про практику підтасувань і спотворень в ній, старший викладач кафедри філософії Українського католицького університету Петро Гусак, який цілеспрямовано займається цією проблематикою з 1996 року і має наукові праці в цій сфері, обгрунтував, чому еволюціонізм не може претендувати на звання точної наукової теорії, будучи, швидше, однією з багатьох гіпотез, що не піддаються доведенню науковими методами.
Президент науково-дослідного інституту генезису життя і Всесвіту Валерій Решетинський звернув увагу учасників обговорення на те, що жодна з існуючих на сьогодні світоглядних теорій не дає відповіді на головні філософські питання, над розгадкою яких людство б'ється тисячі років – і тільки науковий креаціонізм надає нам сувору і гармонійну теорію, в рамках якої ці питання знаходять досить просте і логічне пояснення.
Представники Міністерства освіти у своїх виступах відзначили, що подібне впровадження давно назріло. Вони розповіли, як вчителі-практики на уроках історії, біології, фізики і в інших навчальних предметах допомагають дітям побачити світ у всій його цілісності і повноті, без спотворень і ідеологічних нашарувань. Єдиною проблемою, на їхній погляд, є відсутність відповідної програми та підручників, у зв'язку з чим учасники Круглого столу ухвалили рішення ініціювати внесення змін до навчальної програми для загальноосвітніх шкіл і почати роботу над створенням нових підручників, затвердження яких буде відбуватися на конкурсній основі.
«Я думаю, не можна так ставити питання: чи буде викладатися креаціонізм, як швидко це відбудеться ... Його вже викладають – поки тільки провідні вчителі, які вміють самостійно мислити та навчають того ж своїх учнів. Наші діти мають право на повну інформацію про світ, в якому живуть, і ми, вчителі, зобов'язані надати її їм в прийнятній для сприйняття формі», — зазначила співробітник Національної академії педагогічних наук Надія Матяш.
«Скільки нам в Радянському Союзі ні забороняли вірити в Бога, все одно ми всі потай бігали до церкви. Тому що віра – це те, що становить саму сутність людини. Без віри людина перестає бути людиною. Віра – ще один вимір створеного Богом світу, який ми повинні вивчати. Завдання старшого покоління – передати новому поколінню всю суму знань про світ, повністю, у всій повноті. А без розуміння креаціонізму картина цього світу ніколи не буде повною», — підкреслив пан Мірошниченко.
«Для мене підсумки цієї зустрічі не були несподіванкою, — зауважив по закінченні заходу Юрій Решетніков. — Тут зібралися професіонали, які добре володіють темою і вміють працювати ефективно. У результаті теоретичні питання, які ми планували обговорювати близько чотирьох годин, були вирішені в два рази швидше, і у нас був час для розробки конкретної стратегії для їх реалізації. Та й питання це давно назріло, воно обговорювалося досить довго на самих різних рівнях. Тому говорити було легко. Для мене найважливіше тепер – побачити нові підручники. Сподіваюся, це станеться в найближчим часом».
Учасники Круглого столу ухвалили резолюцію, затвердили список змін, рекомендованих до внесення до навчальної програми, і створили робочу групу для координації подальшої роботи по створенню нових методичних і навчальних матеріалів.
інформаційне агентство AlfaPRESS, спеціально для РІСУ