Розмови про консервативність вірян перебільшені, - о. Георгій Коваленко про святкування Різдва 25 грудня
Про це сказав священик Православної Церкви України Георгій Коваленко на брифінгу, передає УНІАН.
Він нагадав, що за новим календарем, 6 грудня святкуватимуть – Миколая, 24 грудня – Святвечір, 25 грудня – Різдво, 6 січня – Богоявлення, Водохреща.
"От такий тепер наш календар зимових свят – і Новий рік якраз буде на святках, тобто після Різдва і до Водохреща.Тепер у нас, як і у всьому світі – Новий рік від Різдва Христового (йдеться про 1 січня – Новий рік, яке по старому календарю святкували 14 січня – ред)", - додав священик ПЦУ.
О. Коваленко назвав міфом розмови про консервативність вірян.
"Більш консервативними у нас, напевно, під впливом русского міра, є віряни скоріше Московського Патріархату. Для мене певною несподіванкою було як власне відчуття від переходу, так і те, що говорять наші реальні парафіяни. Тобто виявилося, що ми не прив'язані до календаря як цифри, а ми прив'язані до свята. І в принципі це відчуття свята воно не календарне, не в цифрах і датах, а саме в тому, що ми святкуємо", - додав він.
За його словами, минулого року здавалося, що люди будуть святкувати Різдво в дві дати – 25 грудня і 7 січня, але насправді склалося так в реальності, що, відсвяткувавши Різдво 25 грудня, потім було святкування Нового року – і вже далі життя тривало у звичайному режимі.
"Мені здається, що оці розмови про консервативність парафіян трохи перебільшені. Звісно, в релігійному середовищі, як і в країні в цілому, є люди більш консервативні чи навіть фундаменталістське налаштовані віряни, але ПЦУ все ж таки невід’ємна частина народу і вона живе в одному ритмі з усім суспільством. І в цьому відмінність Української Церкви від Церкви Московської", - наголосив він.
При цьому підкреслив, що головне в тому, що ми врешті–решт синхронізували себе з астрономічним календарем. О. Георгій Коваленко зазначив, що перехід на новий календар в ПЦУ добровільний.
"Досить незначна кількість парафій і монастирів залишились на старому календарі. Такі є і в Києві. Більш того ми вже маємо досвід коли Києво-Печерська лавра – монастир ПЦУ спочатку вирішив бути на старому стилі, напевно, сподіваючись, таким чином в чергове протягнути руку ченцям з Московського Патріархату, щоб вони долучилися до єдності з ПЦУ, але реальність двох місяців показала, що в лаврі почала збільшуватися кількість парафіян, почали приїжджати паломники і у всіх у них виникало питання - чому ви не в одному ритмі з ПЦУ. І з початку різдвяного посту монастир ПЦУ Києво-Печерська лавра перейшов на новоюліанський календар, синхронізувавшись з усією Церквою", - розповів священик ПЦУ.
Він зазначає, що війна з Росією прискорила процеси переходу на новий календар.
"І до цього додалася політична складова. Ми зараз дійсно можемо відрізнити Українську Церкву від Церкви Московського Патріархату, в тому числі по тому в які дні святкуються свята. Зараз залишатися на старому календарі - це бути в одному календарному часовому традиційному просторі з Московським Патріархатом. Але це не головна причина, це не головна тема в цьому питанні, хоч вона і зіграла свою роль", - сказав о. Коваленко.