Священик-майданівець і капелан пише книжку про війну
– Я народився на Львівщині у багатодітній родині 1961 року. Мені не виповнилось ще і восьми років, коли мама померла. Перед смертю мати просила, щоб я став священиком, і я став ним за промислом Божим і маминими молитвами.
Закінчив Одеську духовну семінарію та Київську духовну академію. Нині маю велику родину – четверо дітей і трійко онуків, гарних невісток і зятя. За це дякую Богові.
– Коли ви долучились до капеланського служіння?
– На передову я поїхав спершу як волонтер, бо служба капеланів запрацювала пізніше.
Пам’ятаю, як привозив у 93-ю бригаду волонтерську допомогу від фермерів з Полтавщини – два автомобілі, які наші селяни передали на потреби воїнів. Ми з волонтерами возили і продукти харчування на передову, і форму хлопцям.
Як капелан, відвідував і виконував свої душпастирські обов’язки перед бійцями різних підрозділів – це і Добровольчий український корпус («Правий сектор»), і «Айдар», і «Азов» та інші. Служив і у батальйонах територіальної оборони (так вони тоді, у перші місяці війни, називались) – «Київська Русь», «Дніпро-1», інші формування.
– Які душпастирські функції на передовій має капелан?
– Капелан і службу Божу проводить, і бійців причащає, і з солдатами просто спілкується – «про життя», сказати б. А ще мені така благодать випала, яка нечасто кому із священиків випадає – я охрестив бійця-мусульманина, дотепер з ним спілкуюся. А ще доводилось мені на передовій і вінчати солдатів, і їхніх побратимів відспівувати, бо ж це війна. Хрестив солдатських діток і ховав самих солдатів, це наш, капеланський обов’язок.
– З якими проблемами вдома, на Полтавщині стикаєтесь?
– Великий гріх нині відбувається на околиці села Чумаки, у нас на Полтавщині. Там будують сучасну автомагістраль Київ – Дніпро, і для прокладення дороги будівельники фактично знищили старий сільський цвинтар. Я приїхав якось туди – могили розорені, кістки по всій ділянці розкидані. Я звертався до місцевих органів самоврядування, до депутатів різних рівнів, пояснював їм, що так робити – не по-християнськи. А вони кажуть: тут сучасна дорога пройде, це державна програма, її виконувати треба.
Я не проти хорошої дороги, але невже не можна було її на кілька десятків метрів убік від кладовища прокладати?! Отакі у нас, якщо можна сказати, звичаї, поза межами християнської моралі. А ще боюся, що цей випадок із цвинтарем Росія, кремлівська пропаганда використають проти України, бо там було поховання радянських військових льотчиків. Можна уявити, як інформацію про руйнування цвинтаря розтиражують російські ЗМІ!