У Гарнізонному храмі Львова завершують реставрувати 300-літні фрески
Про це на своїй сторінці у Фейсбук повідомив настоятель Гарнізонного храму Тарас Михальчук, інформує Тvoemisto.tv.
«Поетапно наближаємось до завершення реставрації фресок Франциска Екштайна. Сьогодні спільно із українськими і польськими реставраторами мали нагоду оглянути частину уже відреставрованих фресок», – написав Тарас Михальчук.
Завершити усі реставраційні роботи планують до грудня цього року.
Фрески, які є у Гарнізонному храмі Святих апостолів Петра і Павла, майже 300 років тому виконав художник Франциск Екштайн (1739-1740 рр.). Вони – єдина робота цього художника, що збереглася у Львові.
Як розповів настоятель Гарнізонного храму Тарас Михальчук, фрески унікальні своєю давністю та тим, що вони через всі історичні перипетії, зокрема радянський період, збереглися у своєму первісному вигляді.
«Безумовно, упродовж століть фрески були перемальовані кілька разів, але тим не менш ось цей автентичний оригінальний шар був збережений і реставраторам вдалося повернутися до першоджерела», – розповів отець Тарас Михальчук.
За словами настоятеля, фрески роботи Екштайна датуються 1737 роком, над ними працювали приблизно три роки. Це й не дивно, оскільки фрески займають площу 1 300 метрів квадратних.
«Франциск і Себастіан Екштайни, батько з сином, були тими, хто в ті часи працювали над популярним сьогодні 3D-форматом, і ці фрески є цілою системою математично-архітектурних формул, щоб на висоті 26 метрів ми могли бачити об’ємні форми зображення», – наголосив отець Тарас Михальчук.
Настоятель каже, що до 10-ліття відновлення храму у грудні реставратори закінчать роботу, тож львів'ян запрошують до святині, щоб кожен міг відчути подих тристолітньої історії і насолодитися спогляданням мальовничих зображень давніх фресок.
«Унікальність також в тому, що ми можемо з перспективи ХХІ століття вертатися в 1740 рік і бачити, який був первинний задум авторів фресок», – підсумував отець Тарас Михальчук.
У липні 2015 р. у Гарнізонному храмі свв. апп. Петра і Павла, розпочався важливий етап консервації та реставрації стінопису центральної нави. Тут встановили риштування висотою 26 метрів. Частину відреставраваних фресок вже можна побачити. Відновлюють фески у два етапи: 2 роки пішло на технічну консервацію та 2 роки – на естетичну реставрацію. Їх виконують українські та польські реставратори під керівництвом професора Павела Болінського.