В ПЦУ розвінчали поширені міфи щодо Мира, діаспори та унії з Римом

В ПЦУ розвінчали поширені міфи щодо Мира, діаспори та унії з Римом - фото 1
Предстоятель ПЦУ Епіфаній під час Архиєрейського Собору, який відбувся 15 грудня, розвіяв найбільш поширені міфи, які недоброзичливці пощирюють стосовно ПЦУ, намагаючиь довести, що автокефалія ПЦУ нібито «несправжня».

Про це йдеться у його доповіді, яку опублікував офіційний сайт ПЦУ.

Міф перший.

Як зазначив Митрополит Епіфаній отримання Мира від Вселенського Патріархату є обов’язок, записаний у Томосі. Виготовлення і освячення власного Мира жодним чином не обумовлює стан наявності або відсутності автокефалії.

Низка автокефальних Церков теж отримують Святе Миро від Вселенського Патріархату, як от Єрусалимський Патріархат або Церква Кіпру.

"Цим підкреслюється не залежність, а єдність Церкви Христової, яка хоча і поділена на Помісні частини, але залишається Єдиною Церквою, єдиним містичним Тілом Христовим", - зауважив першоєрарх.

У Києво-Печерській Лаврі колись самі варили Миро, хоча Київська митрополія не була автокефальною.

Зараз, за словами Митрополита Епіфанія, ПЦУ вживає Миро, освячене ще в УПЦ КП та УАПЦ.

Міф другий.

Він полягає в тому, що ПЦУ нібито відмовилася від православних українців, які проживають закордоном і передала їх у юрисдикцію Вселенського Патріархату.

"Насправді наша Помісна Церква цілком може надавати духовенство або кандидатів для рукоположення, які би надалі несли своє служіння для українців закордоном, перебуваючи в юрисдикції місцевих єрархів Вселенського Патріархату, але зберігаючи українську церковну традицію та братній зв’язок з ПЦУ", - пояснив Предстоятель ПЦУ.

Єрархи Вселенського Патріархату також звертаються до ПЦУ з проханням надати їм кліриків для служіння таким громадам. За таким принципом живуть і інші Помісні Церкви, чиї віряни перебувають за менжами батьківщини.

Міф третій.

Третім міфом є поширення думки, що автокефалія є першим кроком до "злитття" з Римом.
"Так, справді слід засвідчити, що з Греко-Католицькою та Римо-Католицькою Церквою в Україні у нас склалися добрі відносини, як і з низкою протестантських конфесій та з єпархією Вірменської Апостольської Церкви.

Однак ми не раз підкреслювали і знову засвідчуємо, що між Православною та Католицькою Церквою є догматичні відмінності, які є причиною відсутності євхаристійного єднання. Ми не хочемо ані перебільшувати, ані применшувати значення цих відмінностей – лише констатуємо факт їхньої наявності", - підкреслив Предстоятель ПЦУ.

Митрополит Епіфаній зазначив, що ПЦУ є помісною частиною Православної Церкви, а УГКЦ та РКЦ в Україні є частиною Католицької Церкви.

Окрім того, між ПЦУ та УГКЦ і РКЦ в Україні є відмінність і у юрисдикції, і у віровченні.

"Відтак питання, які нас розрізняють, виходять поза межі українського контексту і стосуються не лише наших відносин. Тому справа єднання усієї Православної та усієї Католицької Церков не має і не може мати локального позитивного вирішення", - наголосив першоєрарх.