В Україні вводять великий штраф за вказування статі чи релігійних переконань у вакансіях

01 січня, 11:33
Держава
З 8 січня 2022 року роботодавці, які під час пошуку працівника будуть вказувати бажану стать людини – «лише чоловіки/жінки», а також вік, національність, віросповідання, будуть оштрафовані згідно зі ст. 24 -1 Закону України про рекламу на 65 тис грн. Виняток - специфічна робота, яка може виконуватись виключно особами певної статі.

Окрім цього, якщо Церква чи релігійна організація в оголошенні про пошук співробітників вкаже релігійну приналежність працівника, то її можуть також оштрафувати. Про це йдеться у повідомленні сайту "Всеукраїнський Собор".

Штраф дорівнює 10-разовому розміру мінімальної зарплати тобто 65 000 гривень. Зараз мінімалка в Україні – 6500 грн (з 1 жовтня 2022 – 6700 грн).

Штраф виписуватиме Держпраця за результатами перевірки. Сплатити штраф необхідно протягом 15 днів після накладення.

Нова редакція статті 24−1 (Реклама послуг із працевлаштування) зазначає:

"Забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) зазначати вік кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі, висувати вимоги, що надають перевагу жіночій або чоловічій статі, представникам певної раси, кольору шкіри (крім випадків, визначених законодавством, та випадків специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі), щодо політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших об`єднаннях громадян, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками".

Право накласти штраф має Держпраці за результатами перевірки. Сплатити штраф необхідно протягом 15 днів після накладення.

Окрім цих змін, що ініціював закон "Про внесення змін до Закону України "Про рекламу" щодо протидії дискримінації за ознакою статі", він вводить ще деякі зміни, які забороняють стереотипи.

Так, закон фіксує таке визначення:

«Дискримінаційна реклама за ознакою статі - реклама, що містить твердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки."

У повідомленні сайту Всеукраїнський Собор так відреагували на фразу щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки: "Важливим є новий термін – «стереотипна роль чоловіка та жінки», складається враження, що законодавці хочуть аби будь які твердження про біблійну роль жінки та чоловіка були заборонені як стереотипні. Окрім цього може бути заборонено всі аспекти щодо цінності родини чи родинних стосунків адже їх можна вважати стереотипними".