• Головна
  • Новини
  • Світові
  • Аферисти продавали підроблені полотна на мільярд євро з фальшивими сертифікатими ватиканських музеїв...

Аферисти продавали підроблені полотна на мільярд євро з фальшивими сертифікатими ватиканських музеїв

12 листопада, 12:25
Світові
Прокуратура Італії готує обвинувачення проти групи осіб, які продавали цілу колекцію підроблених полотен, справжність яких нібито підтвердили музеї Ватикану.

Про це 10 листопада повідомили італійські ЗМІ, передає Credo.Press.

Аферисти продавали підроблені полотна на мільярд євро з фальшивими сертифікатими ватиканських музеїв - фото 61611

 

Cеред картин з так званої колекції Паоло Брокато – роботи, які приписувалися найбільшим майстрам кінця XIX – ХХ століть. Газета La Repubblica наводить назви деяких із підробок: «Їдець картоплі» Вінсента ван Гога, «Сфера з морською фауною» Василя Кандинського, «Без назви» Жоана Міро, «Радість життя» Пабло Пікассо, «Мерилін» Енді Воргола, «Голгофа сучасної людини» Френсіса Бекона – загалом 43 твори. Якби це були оригінали, їхня вартість сягнула б близько 1 млрд євро.

Злочинці пояснювали, що картини зберігаються в Монте-Карло (князівство Монако). Один з потенційних клієнтів засумнівався в цій історії і звернувся в поліцію Італії. Цікаво, що головною метою афери був не продаж робіт, а використання їх як застави в банках для забезпечення кредиту.

«Колекція Брокато» була заарештована в 2015 році, затримано десять підозрюваних. Главою банди фальсифікаторів виявився Паоло Брокато, колишній співробітник ватиканської газети L’Osservatore Romano.

Як повідомляє римська газета Il Messaggero, експертні висновки на картини були оформлені на бланках музеїв Ватикану від 2012 року і мали підпис їхнього колишнього директора Антоніо Паолуччі (відомий мистецтвознавець і критик, раніше займав посаду міністра культурної спадщини Італії). На документах також були позначки і печатки інших ватиканських установ і колегій, включаючи канцелярію Апостольського протонотарія, повідомляє Vatican News.

Антоніо Паолуччі заявив карабінерам, що не має до цих документів жодного стосунку, що й спонукало розпочати розслідування. У результаті Паолуччі довелося зайнятися тривалою експертизою представлених робіт, щоб спростувати «свої» висновки про їхню справжність. Тепер справа дійшла до суду.