Богослов Кирило Говорун назвав історичним рішення Варфоломія про визнання Церкви Охрида

Богослов Кирило Говорун назвав історичним рішення Варфоломія про визнання Церкви Охрида - фото 1
Про це йдеться у дописі Кирила Говоруна у Фейсбуці. Богослов пояснив прийняте Патріархом Варфоломієм рішення та провів паралель з Україною. Він не виключає, що в майбутньому з’явиться і Томос для Церкви Охрида у Північній Македонії.

"9 травня було прийнято історичне рішення Вселенського Патріархату щодо Православної Церкви у Північній Македонії. Навколо цієї проблеми влаштовували політичні ігри і Москва, і Белград, але безуспішно. А Константинополь вирішив її витончено і по-пастирськи (хоча елемент політики в цьому рішенні теж є)", - написав Кирило Говорун.

За словами богослова, це рішення подібне до рішення “української проблеми”:

"З питання хіротоній Константинополь задіяв право прийняття апеляцій та принцип ікономії – як і щодо хіротоній УПЦ КП та УАПЦ. А саме собою піклування про цю Церкву обґрунтувало її історичним походженням у середні віки саме від Константинопольської Церкви – як і у випадку своєї Київської митрополії. Якусь невизначену форму піклування про цю Церкву Константинополь за собою зарезервував і на майбутнє.

Проте, як і у випадку з Україною, Константинополь залишив самій Церкві визначати свій подальший канонічний статус – щоправда, разом із Сербською Церквою.

На мою думку, мізерний шанс, що Скоп’є та Белград найближчим часом зможуть про щось домовитися. Тому, по суті, йдеться про фактичне визнання Константинополем Охридської автокефалії. Щоправда, поки що без Томоса. Документ, виданий Константинополем, називається “праксис”, тобто “діяння”. Він має статус “патріаршого та синодального”, тобто підписаний Патріархом і прийнятий більшістю членів Синоду. Статус цього документа нижчий, ніж Томос, але його виявилося достатньо, щоб повернути схизму. Не можна виключати, що у майбутньому з’явиться і Томос для Церкви Охрида”, – резюмував богослов.

Як РІСУ інформувала, визнання Охридської архиєпархії відбулося 9 травня Вселенським Патріархатом під час засідання Священного Синоду та після детального обговорення. Вселенський Патріархат оголосив, що приймає в Євхаристійне сопричастя «єрархію, духовенство та народ цієї Церкви під керівництвом архиєпископа Стефана».