«Церква і медіа. Сім кроків до порозуміння»

27.01.2013, 00:37
У розмовах про Церву і медіа, а особливо про Церкву і зв’язки з громадськістю, важко позбутися стереотипів

У розмовах про Церву і медіа, а особливо про Церкву і зв’язки з громадськістю, важко позбутися стереотипів — трансляція богослужінь на найбільші свята, коментарі глав Церков та духовних осіб щодо свят і традицій, репортажі щодо квартир, машин, годинників та конфліктів деяких церковних достойників із журналістами. Але стосунки між двома соціальними інституціями, які втішаються найбільшою довірою українців, значно ширші й багатогранніші, хоча й не завжди позитивні.

Саме подоланню стереотипів і налагодженню співпраці присвячена книжка «Церква і медіа. Сім кроків до порозуміння», яку видала Релігійно-інформаційна служба України. Це практичний посібник з основ комунікацій та зв’язків із громадськістю для церков та релігійних організацій, автори якого поєднали теорію комунікацій та контекст діяльності церков в Україні.

Чому виникла така потреба? Багато скандальних публікацій є результатом того, що більшість церковників зовсім не вміють спілкуватися з журналістами. Отримання коментаря і його авторизація, переписування на звичайну мову заплутаних текстів релізів, репортажі з незрозумілих подій — усе це перетворює роботу журналіста, який працює з церковною тематикою, на героїчну працю.

«Більшість релігійних організацій та об’єднань мають свої прес-служби, але їм бракує професіоналізму чи просто розуміння того, що саме входить до їхніх обов’язків. Церкви мають що розповісти про своє життя, з чим звернутися до суспільства, але вони не завжди це вміють. Саме тому Релігійно-інформаційна служба України задумала написати цю книжку-посібник», — пояснює Тарас Антошевський, директор Релігійно-інформаційної служби України, заснованої 2001 року.

У семи розділах, умовно названих «сімома кроками», автори, які, до речі, належать до різних конфесій, звертаються до церковної традиції розуміння медіа, які декрет Другого Ватиканського собору Католицької церкви Inter Mirifica називають дивовижним винаходом, аналізують медійні канали, повідомлення, аудиторії, медійні кризи. У книжці можна знайти поради щодо проведення медіа-моніторингів, написання прес-документів, підготовки прес-подій, роботи прес-служби та щодо багатьох інших аспектів інформаційної діяльності церков.

Автори книжки: Світлана Бабинська, піар-менеджер часопису «Кана»; Юлія Завадська, заступник головного редактора часопису CREDO; Мар’яна Карапінка, заступник директора РІСУ з питань розвитку та Олена Кулигіна, координатор тренінгових програм РІСУ.

Книжка видана у християнському видавництві «Ездра» завдяки підтримці Koch Foundation. Вона розрахована на працівників церковних прес-служб, журналістів та студентів факультетів журналістики, які хочуть працювати у сфері релігійної інформації, а також може бути корисною провідникам церков, керівникам церковних організацій, які часто спілкуються з журналістами. Книжка має на меті допомогти подолати стереотипи й упередження, налагодити порозуміння між журналістами та представниками Церкви, і є першою спробою систематизувати й донести до українського читача те, що напрацьовано за темою «Церква і зв’язки з громадськістю». Незважаючи на серйозність теми, вона написана легкою й доступною, іноді навіть самоіронічною мовою. В ній багато прикладів — серйозних і кумедних, що допомагають застосовувати теорію комунікацій і зв’язків із громадськістю до реалій і практичних потреб церков.

Церква і медіа. Сім кроків до порозуміння / Бабинська С.; Завадська Ю.; Карапінка М.; Кулигіна О. — Вид-во «Ездра», 2012 рік. — 240 с.

Надія ТИСЯЧНА

«День», 25 січня 2013