Мусульмани Дніпропетровська познайомили юдеїв зі своєю вірою

20.02.2013, 10:55
Мусульмани Дніпропетровська познайомили юдеїв зі своєю вірою - фото 1
У відеозалі Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» (Дніпропетровськ) відбулося четверте заняття «Недільного університету», яке стало продовженням серії лекцій про взаємини юдаїзму з іншими світовими релігіями.

1361274927_0.jpgУ відеозалі Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» (Дніпропетровськ) відбулося четверте заняття «Недільного університету», яке стало продовженням серії лекцій про взаємини юдаїзму з іншими світовими релігіями, повідомляє "Релігія в Україні" з посиланням на сайт Днепропетровской єврейської громади.

Ведучий проекту Ігор Щупак цього разу провів заняття з представниками мусульманської спільноти міста - Тельманом Мамедовим і Ахмедом Зубайраєвим, колишнім імамом Дніпропетровській області.

Лекція присвячувалася загальному знайомству з ісламом і мусульманською культурою. Доктор Щупак переважно окреслював коло питань, а Ахмед Зубайраев більш докладно розкривав ту чи іншу проблему. В першу чергу вони розповіли аудиторії про Коран - Священну Книгу для тих, що сповідують іслам, - а також про його структуру, яка кардинально відрізняється від структури як єврейського ТаНаХа, так і християнської Біблії.

Ахмед Зубайраев пояснив, що для того, щоб «знати Коран» недостатньо його прочитати самостійно, бо величезну роль у вивченні цієї книги відіграє учитель, тлумач.

«У цьому полягає багатовікова мусульманська традиція передачі знань від учителя до учня, завдяки якій зберігається чистота знань, - підкреслив він. - Ми не маємо права відповідати на питання, якщо відповіді на нього нам не дав учитель. Як кажуть у таких випадках, незнання - це половина знання».

Під час лекції пан Ахмед приділив увагу таким питанням, як ставлення ісламу до поган, яке завжди, починаючи з зародження ісламу в VII столітті, було різко негативним, питання про відмінності двох основних напрямів ісламу - суннітського і шиїтського. Крім того, він відповів на запитання аудиторії про ставлення мусульман до жінки.

За твердженням пана Ахмеда, загальноприйнята думка про безправне становище жінки в мусульманських країнах є «глибоко невірною, оскільки жінка володіє великими привілеями, більшими, ніж чоловік, що має перед дружиною цілий ряд зобов'язань». На питання аудиторії про багатоженство пан Ахмед відповів так: «Полігамія в ісламі - це дозвіл, а не вимога. Полігамія - це не обмеження прав жінки, а якраз навпаки. Адже в нашій релігії чітко прописано, що чоловік зобов'язаний забезпечувати своїх дружин, а яка з жінок не хоче бути заміжня і жити в достатку і в благополуччі ». Це твердження, як і низка інших, викликало неоднозначну реакцію аудиторії.

Лекція торкнулася лише кілька питань, що стосуються взаємозв'язку трьох релігій - юдаїзму, християнства та ісламу. Наприклад, на занятті ведучі пояснили, що в ісламі шануються пророки, які займають вельми значуще місце і в єврейській, і в християнській релігійній традиції (простежується схожість навіть в іменах - Ноах / Ной, Ібрахім / Авраам, Цар Давуд / Цар Давид). Особливо ж зв'язок між юдаїзмом і ісламом полягає в покірності єдиному Богу, а також у відсутності зображень Всевишнього - мусульмани кажуть, що «Він існує без місця, способу і подоби» і що «все, що ми можемо уявити, на Нього не схоже».

Надалі на заняттях «Недільного університету» будуть розглядатися такі питання, як відносини між євреями і арабами, євреями і мусульманами, протистояння мусульманського та християнського світів.