Блог о. Михайла Димида_image

Блог о. Михайла Димида

Протоєрей. Батько домашньої Церкви. Мрійник про Єдність Христової Церкви. Професор УКУ. Учасник відеоканалу "Християнин чи бандит?". 

Незакінчені мислі про духовне материнське життя - 5

28.11.2011, 12:22

Різні є молитви оздоровлення! Не треба представляти молитву як магічну дію! Бог нас любить і зробить все найкраще для нас в той час, коли це для кожного особисто чи спільнотно буде потрібне. Бог завжди слухає наші молитви! Так само як батьки, чують, що діти хочуть, але не завжди негайно дають!

(Незакінчені мислі про духовне материнське життя – 5)

Різні є молитви оздоровлення

Молитва оздоровлення є наповнена силою, головно тому, бо в ній присутня не стільки віра, як любов, бо виглядає, що Бог не має критерій як оздоровляти. В історії спасіння, ми бачимо, як Бог визволяє: 1. через власну віру, коли жінка торкається до його одежі (Матей 9: 20-22); 2. через віру іншого, коли сотник просить за слугу (Матей 8: 5-13); 3. через віру спільноти, коли чотири чоловіки спускають хворого через стелю (Марко 2: 3-12); 4. без віри, а тільки з любови, як у випадку сина вдови з Наїну (Лука 7: 11-16). З таких причин треба знати, що як я молюся за іншого, я передаю йому Божу любов, а це значить, що молитва наповнена силою.

Мт. 9: 20. І от одна жінка, що дванадцять років нездужала на кровотечу, приступила ззаду й доторкнулась до краю його одежі. 21. Казала бо сама до себе: “Як тільки доторкнуся до краю його одежі, видужаю.” 22. Ісус же, обернувшись, побачив її і каже: “Бадьорися, дочко! Віра твоя спасла тебе.” І видужала жінка від тієї ж години.

Мт. 8: 5. Коли Ісус увійшов у Капернаум, приступив до нього сотник, благаючи його словами: 6. “Господи, слуга мій лежить дома розслаблений і мучиться тяжко.” 7. Ісус каже до нього: “Я прийду й оздоровлю його.” 8. Тоді сотник у відповідь мовив: “Господи, я недостойний, щоб ти ввійшов під мою покрівлю, але скажи лише слово і слуга мій видужає. 9. Бо і я теж підвладний чоловік, маю вояків під собою, і кажу цьому: Іди, – і йде, а тому: Ходи, – і приходить; і слузі моєму: Зроби це, – і він робить.” 10. Почувши це Ісус, здивувався і сказав тим, що за ним ішли: “Істинно кажу вам: Ні в кого в Ізраїлі я не знайшов такої віри. 11. Кажу вам, що багато прийде зо сходу й заходу, і засядуть з Авраамом, Ісааком та Яковом у Царстві Небеснім, 12. а сини царства будуть викинуті геть у темряву кромішню, де буде плач і скрегіт зубів.” 13. І сказав Ісус сотникові: “Йди, хай тобі станеться за твоєю вірою!” І видужав слуга тієї ж години.

Мр. 2: 3. І от прийшли до нього, несучи розслабленого; несли його четверо. 4. А що із-за народу не могли донести до нього, розкрили стелю над місцем, де він був, й отвором спустили ліжко, на якому лежав розслаблений. 5. Ісус, уздрівши їхню віру, до розслабленого й каже: “Сину, відпускаються тобі твої гріхи.” 6. А були й деякі книжники, що сиділи там та міркували собі:  7. “І як може цей так говорити? Він богохульствує! Хто може прощати гріхи, крім одного лише Бога?” 8. Ісус же, вмить збагнувши духом, що вони таке собі думають, до них і каже: “Чого таке ось намислюєте у ваших серцях? 9. Що легше – сказати розслабленому: Відпускаються тобі гріхи, а чи сказати: Встань, візьми твоє ліжко й ходи? 10. Та щоб ви знали, що Син Чоловічий має владу на землі гріхи відпускати, – мовить до розслабленого: 11. Кажу тобі: Встань, візьми твоє ліжко і йди до свого дому.” 12. Устав той – і зараз же, взявши ліжко, вийшов на очу всіх; тож чудувалися всі, хвалили Бога й мовляли: “Ніколи ми такого не бачили!”

Лк. 7: 11. Потім пішов у місто, що зветься Наїн, а з ним ішли його учні й сила народу. 12. Коли ж вони наблизились до міської брами, якраз виносили мертвого сина, єдиного в матері своєї, що була вдовою; і було з нею досить людей з міста. 13. Побачивши її, Господь зглянувся над нею і сказав до неї: “Не плач.” 14. І приступивши, доторкнувсь до мар, і ті, що несли, зупинились. Тоді Ісус сказав: “Юначе, кажу тобі, встань!” 15. І мертвий підвівся і почав говорити. І він віддав його матері. 16. Страх огорнув усіх, і вони прославляли Бога та й говорили: “Великий пророк устав між нами”, і: “Бог навідався до народу свого.”

Носії молитви оздоровлення

Молитва оздоровлення може по-різному виглядати. Це може бути молитва за когось і над кимсь. Можна наприклад молитися над дітьми, мужами, жінками, коли вони сплять. Бог вибирає три типи людей для того, щоб допомагати іншим через силу молитви:

– Хто зв’язаний з тим, за кого молиться (чоловік-жінка, діти, друзі);

– Коли хтось перейшов подібну ситуацію і може краще допомогти тим, які те саме переживають – неодружені матері, розлучені матері. Тут, той хто молиться сам оздоровляється, бо настає переміна його терпіння на служіння;

– Коли хто ще хворий, але на дорозі до оздоровлення, він може допомогти. (Двоє людей не мають даху над головою, «я бідний як ти, каже один до другого, але знаєш, я знайшов де можна щось з’їсти, підімо разом, я тобі покажу»). Так само, коли хтось серед проблеми, і борючись з нею знайшов Ісуса, він може Його іншому бідному передати.

 

Пророчий момент: про потребу щедро молитися

2 Кор. 9: 1. А про службу на користь святим мені зайво до вас писати, 2. бо знаю вашу добру волю і хвалю вас македонянам за неї, бо Ахая готова з минулого року; ваш запал заохотив багатьох. 3. Однак, я посилаю вам братів, щоб та хвала, якою я хвалив вас, не була щодо цього марна і щоб ви, як я сказав, були приготовані. 4. А то як прийдуть зо мною македоняни й застануть вас неготовими, ми, – щоб не сказати ви, – через ту певність осоромимося. 5. Я вважав, отже, потрібним просити братів, щоб вони вийшли до вас перед нами і приготували заздалегідь той заповіджений щедрий ваш дар, щоб він був готовий як правдивий дар, а не як вимушений даток. 6. Але я кажу: Хто скупо сіє, скупо буде жати; хто ж щедро сіє, той щедро жатиме. 7. Нехай дає кожний, як дозволяє серце, не з жалю чи примусу: Бог любить того, хто дає радо. 8. А Бог спроможний обсипати вас усякою благодаттю, щоб ви у всьому мали завжди те, що вам потрібне, та щоб вам ще й зосталось на всяке добре діло, 9. як написано: “Розсипав, дав убогим; праведність його перебуває вічно.” 10. Той, хто достачає насіння сіячеві, додасть і хліб на поживу, і примножить ваше насіння та зростить плоди вашої справедливости, 11. щоб ви у всьому збагатилися всякою щедротою, яка через нас складає Богові подяку. 12. Бо виконання цього служіння не тільки задовольнить потреби святих, але воно стане ще обильнішим завдяки численним подякам Богові. 13. Спогадуючи цю прислугу, вони будуть хвалити Бога за ваш послух у визнанні Євангелії Христової та за щедрість вашого дару для них і для всіх. 14. І вони своєю молитвою за вас з’являються вам зичливі – заради надмірної благодаті Божої у вас. 15. Подяка хай буде Богові за його дар несказанний!

Молитва – це не магічна дія

Не треба применшувати важливості молитви в стані потреби. Маємо повсякчас представляти всі свої проблеми Ісусові. Однак, окрім молитви особа повинна діяти. Є така латинська приказка «Ora et labora», що означає «Молися і працюй». А українська співзвучна їй: «На Бога надійся, а рук прикладай»! Треба уважати, щоб не представляти собі та іншим Христа як чарівника. Не можна, наприклад, говорити: «не переживай, Бог тобі допоможе», і не прикладати власних зусиль для допомоги. Бо треба знати, що те, що людина може зробити, Христос не зробить за неї! Маємо приклад воскресіння Лазаря, коли Христос каже людям: «Відкотіть камінь», бо вони це можуть і дальше написано «Відкотили отже камінь» (Іван 11: 39. 41). А в іншому випадку, коли жінки Марія Магдалина, Марія, мати Якова, та Соломія ішли до гробу Господнього і шукали хто їм поможе (Марко 15: 1-3), задля того, що вони були немічні і не могли самі цього зробити, то камінь уже було відкочено (Матей 28: 1-2). Ще у випадку історії з Лазарем, бачимо, що «кликнув на ввесь голос: “Лазарю, вийди сюди!”» (Іван 11: 43) – бо це тільки він – сам Бог міг зробити. Але Христос не знімав перев’язки з Лазаря, бо люди це самі могли зробити! За це він їм сказав: «Розв’яжіть його і пустіть, нехай ходить» (Іван 11: 44).

Ів. 11: 38. І знову жалощі відчув Ісус у собі і подався до гробу. А була то печера, і камінь лежав зверху. 39. “Відкотіть камінь”, звелів Ісус. Марта ж, сестра померлого, каже йому: “Господи, відгонить уже: четвертий бо день.” 40. “А хіба я тобі не казав, – озвавсь Ісус, – що коли віруєш, то побачиш славу Божу?” 41. Відкотили отже камінь. І звів Ісус очі вгору й мовив: “Отче, тобі подяку складаю, що вислухав єси мене! 42. Я добре знаю, що повсякчас вислуховуєш мене, тож тільки з-за люду, який ото стоїть навколо, сказав я: щоб вони увірили, що ти мене послав.” 43. А промовивши те, кликнув на ввесь голос: “Лазарю, вийди сюди!” 44. І мертвий вийшов із зав’язаними в полотно руками й ногами та обличчям, хусткою обмотаним. І сказав їм Ісус: “Розв’яжіть його і пустіть, нехай ходить.”

Мт. 28: 1. Після ж вечора суботи, як зайнялося на світання першого дня тижня, прийшла Марія Магдалина та інша Марія навідатися до гробу. 2. І ось великий зчинився землетрус, – ангел бо Господній зійшов із неба, приступив, відкотив камінь і сів на ньому.

Мр. 15: 1. Якже минула субота, Марія Магдалина, Марія, мати Якова, та Саломія купили пахощів, щоб піти та намастити його. 2. Рано-вранці, першого дня тижня, прийшли вони до гробу, як сходило сонце, 3. та й говорили між собою: “Хто нам відкотить камінь від входу до гробу?”

Все це служить для розуміння, що не треба представляти молитву як магічну дію! Бог нас любить і зробить все найкраще для нас в той час, коли це для кожного особисто чи спільнотно буде потрібне. Бог завжди слухає наші молитви! Так само як батьки, чують, що діти хочуть, але не завжди негайно дають!