• Головна
  • Проекти
  • Представники різних конфесій у Ялті вчаться мистецтву спільного існування...

Представники різних конфесій у Ялті вчаться мистецтву спільного існування

05.10.2012, 07:45
Представники різних конфесій у Ялті вчаться мистецтву спільного існування - фото 1

«Мистецтво співіснування християн. Уроки історії і виклики сьогодення». Конференція під такою назвою зібрала близько тридцяти експертів, науковців та практиків з України, Білорусі, Німеччини та Польщі, щоб разом обговорити практичний вимір християнської співпраці. Організатором зустрічі, яка відбувається 4-6 жовтня в Ялті, є міжнародна група «Примирення в Європі».

Примирение.jpgexklusiv.gif«Мистецтво співіснування християн. Уроки історії і виклики сьогодення». Конференція під такою назвою зібрала близько тридцяти експертів, науковців та практиків з України, Білорусі, Німеччини та Польщі, щоб разом обговорити практичний вимір християнської співпраці. Організатором зустрічі, яка відбувається 4-6 жовтня в Ялті, є міжнародна група «Примирення в Європі».

Українська група «Примирення» діє як інтегральна частина міжнародної групи. До неї входять представники чотирьох українських Церков: Української Православної Церкви (Московського Патріархату), Української Греко-Католицької Церкви, Римо-Католицької Церкви в Україні та Німецької Євангелічно-Лютеранської Церкви в Україні. У конференції беруть участь єпископи Богдан (Дзюрах), секретар Синоду єпископів УГКЦ, Мар’ян Бучек, єпископ-ординарій Харківсько-Запорізької дієцезії РКЦ, Уланд Шпалінгер, єпископ НЄЛЦУ. Через хворобу не зміг взяти участь представник УПЦ (МП) в Криму митрополит Лазар.

IMGP8661.JPG«Наші церкви окремо – це  каміння, і лише Христос може з них створити чудову мозаїку, але ми маємо Йому це дозволити, - зазначив єпископ Мар’ян Бучек. – Ми ще так мало знаємо один одного і тому повинні працювати над пізнанням, тоді буде примирення і взаємна любов. Так даватимемо приклад нашим мирянам – вони знатимуть про наші кроки і змінюватимуть своє ставлення».

Він також відзначив особливу роль медіа, які допомагають поширювати порозуміння серед мирян, віддзеркалюючи та мультиплікуючи символічні жести єрархії.

Єпископ Уланд  Шпалінгер порівняв мистецтво спілкування християн з мистецтвом гри на музичному інструменті – щоб бути майстром і в одному і в другому, треба багато тренуватися.

Учасники конференції дискутували щодо історії та сьогодення співіснування християн в Європі, розглядали питання українського релігійного ландшафту, шукали можливості примирення між християнами в Україні та як бути християнином сьогодні.

IMGP8650.JPG«Примирення є плодом любові, а не результатом домовленості. Діалог є проявом любові, але в ньому є важливо не лише говорити, але й слухати і розуміти людину як вона себе розуміє, – вважає владика Богдан (Дзюрах). -  Нам необхідно змінити три речі. По-перше, дивитися на іншого як на ближнього, по-друге, серце – не показувати на іншого, а битися в груди і просити пробачення, і по-третє, змінити історію – не минуле, а змінювати історію майбутнього. Я хочу, щоб ця зустріч була вписана в історію майбутнього. Наш Бог не є Богом полеміки, але Богом миру».

Під час першого дня конференції було запропоновано два цікавих міжконфесійних проекти: спільна українська мартирологія ХХ століття та постійно діючий круглий стіл, що матиме на меті написання одного підручника, який розглядатиме складні та болючі питання відносин між християнами в Україні, а таким чином екуменічні напрацювання стануть доступними усім.

Сьогодні, у другий день конференції, учасники розглянуть найкращі практичні приклади співпраці християн в Україні.

Довідка

Група «Примирення» була створена 1974 року з ініціативи Німецької Євангелічно-Лютеранської Церкви та Польської екуменічної ради для вироблення проекту примирення між сусідніми Польщею та Німеччиною, чиї відносини були обтяжені спогадами про II Світову війну. У 1996 році ініціатива була розширена завдяки новим учасникам: України та Білорусі. Так виник проект «Примирення в Європі - завдання Церков в Україні, Білорусі, Польщі та Німеччині», який в 1997 році був представлений на Другому європейському екуменічному форумі в м. Грац (Австрія).