"УПЦ МП проводить хресні ходи на захист не України, а Росії", - Cerkvarium

"УПЦ МП проводить хресні ходи на захист не України, а Росії", - Cerkvarium - фото 1
Експерти Cerkvarium мають "великі сумніви, що керівництво УПЦ МП, організовуючи хресні ходи, палає бажанням перемоги саме української зброї – і саме над російською. Тим більше що офіційно Київська митрополія не виступила з засудженням накопичування Росією збройних військ на кордоні з Україною". Cerkvarium підтверджує свої підозри аналізом текстів молитов в УПЦ МП.

"Структури УПЦ МП по взаємодії зі Збройними Силами України проводять низку хресних ходів. Початок акції стартував в Одесі 8 лютого. Плануються активності у всіх областях нашої держави. Офіційна причина – хода з іконами та мощами святих воїнів, під час якої будуть звершуватись молебні із суто молитвою про мир у країні.

Чому у нас виникли підозри, що УПЦ МП може вводити в оману не дуже обізнане з богослужбовими нюансами командування Збройних сил України? Все дуже просто: достатньо придивитись до ікон та ковчегу, які носять хрестоходці. І пошукати тексти служби святим воїнам. Їх проект було підготовлено у 2016 році Літургічною комісією Київської єпархії УПЦ МП.

Там, зокрема є такі пасажі (звертаємо увагу – текст 2016 року, коли вже йшла війна з Росією):

«Днесь Святая Русь духовне радуется / и с нею вся Церковь Православная веселится, / имеют бо защитники прекрепкия: / воины прехрабрыя и воеводы непобедимыя, / цари преславныя и князи предоблесныя; / имиже побеждаются царствия варварския / и обращаются в бегство полки чуждих, / имиже заграждаются уста зверообразных еретиков / и угашается сила огня зловерия и нечестия; /...

Русь Святая, / в тебе бо вся царства христианская во едино сочетаются / и угодники Божии от всех стран тобою присно воспеваются; / Граде избранный, / два убо Рима падоша, ты же стоиши, и иному по тебе не быти: / твое бо царство по глаголу Богослова инем не останется. /

Приидите российстии людие / помазанием Духа в воины Христовы избранныя, / стецемся усердно со святыми вои Царя Небеснаго, / со архангелы и ангелы и всеми вышними силами / прославити Взбранную Воеводу, Богородицу Пречистую, // Державную Владычицу земли Русския...

Возвеличим подвиг благовернаго князя нашего Александра Невскаго, неустрашимаго ратоборца противу богопротивных латинян, приснаго защитника земли Русския, мудраго правителя и обидимых заступника, да житие его и подвиги во образ приимше, ко Господу шествуем непреткновенно, выну поюще: отцев и наш Боже, благословен еси.

Святии благовернии Андрее, Данииле, Димитрие, Михаиле, Олеже со всеми святыми князи и цари, в земли Российстей просиявшими, сохраняйте достояние Христово, и наследником вашим, благоверным царем нашим, будете во бранех и правлении наставницы, да вси поем: отцев и наш Боже, благословен еси.

Богородичен: Пречистая Дево Богородице, удел Твой сохрани от всякаго злаго обстояния, ограждая землю Русскую, Сына Твоего знамение носящую, от нашествия иноплеменник и междоусобныя брани, да непрестанно взывает: отцев и наш Боже, благословен еси».

Земле Русская,/ граде возлюбленный / утверждай твой стан, / в немже в конец времен вернии / обрящут пристанище, // святыми воины ограждаеми.
Непобедимии в ратех явистеся, праведнии воини Феодоре и Александре, архистратизи Державы Российския

У цих текстах, як ви бачите, завуальовані молитви за перемогу Росії. У цьому контексті є запитання й до керівництва ЗСУ: а чи надавали представники УПЦ МП тексти молебнів на розгляд? Чи просто повірили на слово, що мова суто про молитви за мир в країні? Тоді навіщо ікони святих воїнів (серед яких, до прикладу, Феодор Ушаков, та багато інших канонізованих осіб, які традиційно в РПЦ вважаються покровителями російського війська)?

От ми в ці всі «суто» чомусь не повірили", - пише Cerkvarium.