Католицька Церква в наш час є мало не єдиною інституцією, яку можна публічно критикувати. І не просто "можна", але й треба, адже це сучасний тренд, фактична ознака так званої "модерності" й невідомої розуму "раціональності". В подібному контексті упередженості, невдала комунікація й дії представників КЦ часто провокують некоректну, агресивну (хоч часто і не безпідставну) критику. Саме тому важливо завжди повертатись до джерел і не впадати в поспішні судження на підставі самих лише заголовків.
Останній тиждень медіа рясніють новинами з Німеччини. І тут не тільки політика й хворобливий страх прийняти чіткішу позицію в питанні війни Росії проти України, але й потрясіння в середині німецької Католицької Церкви.
Нещодавно на нас відносно неочікувано звалилась історія з #OutInChurch, публічна заява деяких (трохи більше сотні) католиків про їхню сексуальну орієнтацію й сексуальну ідентичність, метою якої, начебто, є прагнення бути прийнятими. Насправді ж, це ще один тиск на Церкву, дуже гучна вимога змінити її Вчення.
Сказати тут можна багато, якщо аналізувати суто моральний аспект справи, але, як на мене, варто звернути увагу саме на комунікаційний аспект цієї медійної-події. Адже те, як ці вимоги комунікують, свідчить і про справжні наміри, і про стан суспільства загалом.
Ось дивіться:
Тому, за цим всім стоїть дуже добре продумана комунікаційна стратегія й менеджмент, купа місяців підготовки й фінансування. Цих 100 (трошки більше) хтось таки об’єднав, підтримав й допоміг говорити публічно. Було зібрано їхні свідчення й створено комунікаційні повідомлення, які говорять в унісон. Знято навіть фільм й погоджено запуск на центральному каналі… Тут реально купа роботи. Весь цей «вихід в середину» - дуже гарний, якісно зроблений і добре продуманий етап плану, якій прописували точно не прості волонтери-католики, керуючих поривом духу й емоціями.
Які висновки можна зробити? Наприклад, можна ще раз переконатись, що Комунікація – це важливо. Вдала комунікація передбачає залучення професіоналів (комунікаційників й менеджерів), фінансування й наявність дружніх зв’язків із медіа, а також добрих персональних стосунків із лідерами думки.
А ще, як виявилось, важливо займатись духовною й інтелектуальною формацією світських, щоб вони могли якісно впливати й змінювати суспільство, повертаючи всі сфери життя до Бога.
І не менш важливе: можна таки побачити, наскільки важливо слухати й чути, щоб потім не бути в шоці, а просто вміти знайти потрібні слова і дії тоді, коли люди цього потребують.
Майже сто років тому, Честертон в одній зі своїх статей написав, що люди прагнуть змінити закон не тому, що сильніші, ніж закон, а тому, що закон сильніший, ніж вони.
Чому ж є таке прагнення змінити саме Католицьку Церкву, а не просто, маючи весь цей ресурс, створити окрему, чи знайти ту, яка тобі зручніша? Ми ж всі наче вільні обирати собі ту компанію, з якою нам простіше рухатись вперед і вгору (чи ще кудись…)...