"Потрібно провести календарну реформу і встановити спільну дату Великодня", — архиєпископ Йов Геча
Слова архиєпископа поширив сайт Orthodoxtimes.com з посиланням на fanarion.blogspot.com.
Архиєпископ Йов Геча нагадує, що 2025 року святкуватиметься 1700-річчя першого Вселенського Собору, Нікейського Собору (325 р.), який започаткував новий розділ історії християнства. З цієї нагоди Всесвітня Рада Церков планує організувати Всесвітню конференцію Комісії віри і порядку.
В контексті цього архиєпископ Йов пропонує:
“Можливо, святкування 1700-річчя Нікейського Собору у 2025 р. було б гарною нагодою повідомити християн про необхідність календарної реформи та спільної дати Пасхи, щоб залишатися справді вірними рішенням першої екуменічної Ради. Той факт, що східні та західні дати Великодня збігатимуться в тому році, слід сприймати як заохочення до цього!”
Він нагадав, що питання перегляду календаря та спільної дати Великодня кілька разів піднімалося в Православній Церкві протягом 20 століття. Про це йшлося і в різних Енцикліках Вселенських Патріархів (1902 р. та 1920 р.) із закликом «прийняти єдиний календар святкування великих християнських свят в один і той же час усіма Церквами".
Реформа календаря була обговорена і на Всеправославному конгресі Константинополя 1923 року, скликаному Константинопольським Патріархом Мелетіосом IV, що призвело до часткового перегляду календаря.
Питання про календар і спільну дату Пасхи було включено до числа 17-ти тем для розгляду Великим Собором Православної Церкви 1930 року.
Воно було і в списку питань на першій Всеправославній конференції на Родосі в 1961 р. З'їзд православних астрономів зібрався у Шамбесі в червні 1977 р., щоб знову ж таки підготувати питання перегляду календаря.
На жаль, за словами архиєпископа Гечі, Синаксис Предстоятелів Православних Церков, який відбувся в Шамбесі в січні 2016 року, вирішив виключити це питання з порядку денного Собору, побоюючись, що календарна реформа створить новий розкол в Православній Церкві.
1997 року Всесвітня Рада Церков провела консультації з метою встановлення спільної дати Великодня та рекомендувала підтримувати Нікейські норми (що Великдень повинен припадати на неділю після першого повного місяця весни), вирахувати астрономічні дані (весняне рівнодення та повний місяць) найточнішими з можливих наукових засобів, використовуючи в якості основи для відліку меридіану Єрусалима, як місця смерті та воскресіння Христа.
Однак до цього часу православні так і не прийняли остаточного спільного рішення. Питання залишається відкритим.