Протоєрей. Батько домашньої Церкви. Мрійник про Єдність Христової Церкви. Професор УКУ. Учасник відеоканалу "Християнин чи бандит?".
Особливо колоритними є неділі, що настають після Великодня. Вони чітко передають нам радість і напругу, спричинені смертю і воскресінням нашого Господа Ісуса Христа.
Не стало Учителя, і громади мають організуватися за Його принципами, але без Його живої присутности. Зрозуміти, що це дуже важко, можуть ті, які втратили близьку особу, і хоч все розуміють, що треба робити далі, - це не те саме відчуття, усе набагато складніше.
Така ситуація виникла серед перших християн, і постало питання, хто яку роботу має виконувати в громаді, чи всі в ній займають рівноцінні позиції, чи взагалі потрібно бути однаковими? Й апостоли постановляють, що існують різні відповідальності в громаді, і не так важливо, хто що буде виконувати, як те, щоб виконувати добре і до кінця з любов’ю сповняти. Вони теж установлюють, що в християнській громаді існує пріоритет молитви і проповіді Христового воскресіння, а на цій основі неодмінно постане природна потреба займатися милосердям і допомогою иншим. Для тих та инших справ мають бути вибрані добрі й бездоганні люди, «мужі доброї слави, повні Духа та мудросте». їхнє походження може бути різне, адже не від того залежить, чи вони будуть відкриті щиро до слова, чи тільки зовні.
Таким чином ми можемо побачити, що справою християнської громади є постійна переорганізація для ефективнішої молитви, поширення віри і милосердя. Християнська громада має бути живою і активною.
Дух - це важливий дар Божої любови, яка перебуває в наших серцях, якщо вони відкриті до благодаті, це життя за Божими законами. Мудрість - це об’єднуюча сила цієї самої любови, що будує, притягає.
Активність громади вимірюється не так численним зростанням і зовнішніми подіями, як скріпленням слова в серцях та умах окремих людей. Так святий Лука в Діяннях апостолів вказує на важливість сприймати розумом і серцем, щоб слово, почуте чи прочитане в добрій книзі, змогло орати поле нашої душі, нашого характеру. По тому пізнається і вимірюється активність християнської громади.
Не тільки апостоли є основою християнської громади. Крім них, які, без сумніву, є стовпами нашої віри, що її прийняли від Христа і нам до сьогодні передають, існують приклади жінок і чоловіків, які, хоч і різні за походженням, у важкі часи випробувань демонструють три важливі прикмети доброго християнина: вірність, послідовність і свідчення. До них долучається Йо- сиф з Ариматеї.
Часом дивно, як у наших громадах незапрограмовано й ніби випадково з’являються час від часу нові «поважні радники, які й самі очікували Божого Царства, прибувають і сміло... просять тіло Христа». Тут «тіло Христа» ми можемо по-різному розглядати. Це, з одного боку, матеріяльна допомога громадським християнським просвітницьким проектам і доброчинна поміч потребуючим, це також і навернення та буквальне шукання «тіла Христового», тобто Євхаристії. З таких людей також складаються громади і завдяки їм вони теж зростають.
Справді мироносиці були вірні Ісусові в біді й хотіли Йому допомогти. Тому вони першими побачили об’явлення, якого ніхто ще не побачив, - об’явлення воскресіння, коли юнак сидів праворуч у білій одежі. Тут праворуч означає славу, а білий одяг - перемогу.
Вірність - це одна справа, але життя, скажете, диктує своє. І справді, мироносиці злякалися, і «трепет огорнув їх, і нікому нічого не сказали, бо боялися». Однак минув час, була добра воля, ніч принесла добру настанову, передумали почуті слова, що «Він воскрес». А це привело їх до наступного природного кроку, до місії, що тут ми називаємо свідченням. Пішли і сповістили апостолам, що Христос воскрес і вони Його бачили.
Це для всіх нас велика наука воскресіння. Воно дане всім. Христос об’являє себе не конечно тим, кому вказано. Кожен, хто очиститься Його відкупленням, може стати рівний тим жінкам. Вони рівноапостольні. Це сповіщення, що для всіх є нагода, що хто на ділі полюбить Ісуса, той воскресне. Спосіб і місце цього воскресіння встановив сам воскреслий Христос.
З такими різними прикладами, з характерами і походженням і ми нині знову йдімо відважно у вир життя, впевнені, що через нашу послідовність ми справді відчуємо колоритність життя, яке неодмінно завершиться воскресінням. Ми зустрінемо того, кого не сподівалися. При цьому неодмінно будьмо завжди озброєні миром, що означає непідкупність серця, а воно нам допоможе йти тими шляхами, де нам дано ходити, там, де смерть переможена. «Кріпіться! Воскрес Господь - кличе ангел» (вечірня Неділі мироносиць).