Приносить вірянка іконку.
– Ось, це вам, отче, подарунок. Це ікона Бога-Отця.
– А Ви в курсі, що це єретична ікона? – кажу.
– Ні, вона затверджена Церквою. Сестра Євгенія Равазіо, якій особисто явився Бог Отець...
– Стоп! Особисті видіння сестри Євгенії Равазіо вже стали офіційно визнані Церквою?
– Так, он і у нас єпископ про це постійно говорить...
– На жаль, – кажу – і це багатьох простеньких вводить в оману.
Це псевдо-об'явлення шириться тут і там, мало того, власне, деякі ієрархи, не сильно розбираючись у вченні Церкви і у богослов'ї, поширюють цей псевдо-культ. На самому початку, коли сестра Євгенія Равазіо (1907-1990) видала книгу зі своїми видіннями під назвою «Бог Отець говорить до Своїх дітей» (1932), двоє католицьких єпископів надали своє «imprimatur» на все, що там написано.
А написано було, між іншим, що сестра Євгенія особисто бачила Бога-Отця, який сидів біля неї і говорив з нею. Ну і потім вона зобразила Бога-Отця так, як нібито побачила. У тих видіннях Бог Отець прийняв лик людини і говорив, що вистачить Його один раз назвати «Отець» і ти спасешся.
Як то кажуть, єресь на єресі. Моя інквізиторська рука вже тягнеться за смолоскипом, щоб по-земному вирішити дане питання, але згадавши, що живемо у 21-му столітті, то можу лише вирішити це по-євангельськи: «Отче, прости їм, бо не знають, що чинять».
Псевдо-об'явлення сестри Равазіо у багатьох пунктах суперечать вченню Церкви, і передусім Святому Писанню. «Бога ніхто ніколи не бачив». І далі: «Єдинородний Син, що в лоні Отця, Той явив» (Йн 1, 18). Власне, ікона Сина, Втіленого Слова Божого, і є істинною іконою Отця. Недосконалими образами Отця є ми, люди. Досконалою іконою є Його Син. Лише вдивляючись в лик Сина Божого, можемо узріти в ньому Отця. Апостол Филип мав таку розмову свого часу з Христом: «Господи, покажи нам Отця, і вистачить для нас». «Скільки часу я з вами, – каже Ісус до нього, – а ти мене не знаєш, Филипе? Хто мене бачив, той бачив Отця. Як же ти говориш: Покажи нам Отця?» (Йн 14, 8-9).
Лише Втілений Христос є зображувальний, лише про Втілене Слово можна «писати фарбами», решта зображень Бога буде або фігуративна (Дух Святий у формі голуба), або символічна (Трійця Рубльова) або просто фальшива (ікона Бога-Отця).
Зрозуміло, що прості віряни тягнуться до чогось простішого, ніж абстрактний невидимий Бог, хотілося б Його «помацати» «узріти», «порівняти», звідси і популярність цих псевдо-об'явлень сестри Равазіо. Але з простих вірян нема що дивуватися - вони паства, вони теологію не закінчували. Проте коли все це підтримують пастирі, а серед них єпископи і навіть кардинали, отоді руки опадають.
І тоді лише хочеться волати словами псалму, де мова про «світло лиця Божого», що являється у серці: «О сини людські, докіль будете твердосерді? Чого любите пусте й шукаєте неправду? Знайте: Господь предивне своєму святому робить; Господь почує, коли візву до нього. Тремтіть і не грішіть! Роздумайте в серцях ваших, на ложах ваших, і мовчіть! Жертвуйте жертви справедливі і на Господа надійтесь! Багато кажуть: “Хто нам покаже блага?” Яви нам, Господи, світло лиця твого! Дав ти моєму серцю радість більшу, ніж радість тих, що їм уродило удозвіль вина й хліба» (Пс 4, 3-8).